آوای شهر » خبر
کد خبر : 16383
سه شنبه - 28 مرداد 1399 - 23:20

ایجاد شبکه جمع آوری آب های سطحی در محله کن

قرار است شرکت خاکریز آب در بافت مسکونی و محله کن،  شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی را اجرایی کند.

ایجاد شبکه جمع آوری آب های سطحی در محله کن

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باغات و محله کن ساماندهی و بهسازی می‌شوند.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، محمد سالاری در حاشیه جلسه بررسی طرح ویژه صیانت و حفاظت از باغات کن اظهار داشت: این جلسه به منظور اجرایی کردن مفاد مصوب شده طرح موضعی کن در کمیسیون ماده۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برگزار شد و سازمان نوسازی، شرکت خاکریز آب،  شهرداری منطقه۵ و اهالی محله کن مجموعه‌ای از گزارش‌ها را در این زمینه ارائه  کردند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: قرار است شرکت خاکریز آب در بافت مسکونی و محله کن،  شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی را اجرایی کند.

به همین منظور مقرر شد که مراسم کلنگ زنی این عملیات هفته چهارم مرداد ماه آغاز شود و طبق وعده مدیر عامل شرکت خاکریز آب ظرف مدت چهار ماه شبکه جمع آوری آبهای سطحی  محله کن انجام شود و به اتمام برسد.

سالاری گفت: پس از تصویب این موضوع در طرح تفصیلی شورای عالی شهرسازی و معماری،  نیاز به تدقیق و رفع نگرانی اهالی کن درباره شبکه معابر، سطح اشغال‌ها و پهنه‌بندی‌ها ضرورت پیدا کرد.

وی تاکید کرد: در فرایند طرح تصویب محله کن می‌توانیم ادعا کنیم که آن فرایند کاملا مشارکتی و با حضور ذینفعان رقم خورده است. نمایندگان کن کاملا راضی بودند و مقرر شد ظرف یک هفته آینده معاونت شهرسازی و معماری این موضوع را  به کمیسیون ماده۵ و کارگروه ذیل این کمیسیون برای  بررسی و تصمیم گیری ارسال کنند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران افزود: موضوع مهم دیگر ایجاد سازمان اجرایی برای ساماندهی باغات کن،  اعم از بهسازی محیط کوچه باغ‌ها مبتنی بر حفظ هویت سنتی، قدیمی و محله ای و  همچنین نورپردازی معابر و کوچه باغ ها برای ایجاد امنیت بیشتر است.

سالاری تصریح کرد: مقرر شد جلسه آتی برای بحث و تبادل نظر در مورد این موضوع باشد که اگر قرار است بارگذاری حداقلی ۵ یا ۱۰ درصد صورت بگیرد  مبتنی بر چه اصول،  طرح،  با چه مصالحی و چگونه باشد که امکان تخلف وجود نداشته باشد که بتوانیم این الگو را به یک الگوی کشوری تبدیل کنیم.

سالاری ابراز امیدواری کرد: با مجموعه تدابیری که اندیشیده شده است، آرمان تبدیل این محدوده یکهزار هکتاری به بزرگترین مجموعه تفرجگاهی شهر تهران آن هم مبتنی برمشارکت صاحبانان باغات و اهالی محله کن تحقق یابد.