آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 16361
سه شنبه - 28 مرداد 1399 - 21:17

مجوز واردات ۹۰۰ خودروی امدادی برای هلال احمر

مجوز واردات ۹۰۰ خودروی امدادی برای جمعیت هلال احمر صادر شده است که این مجوز تا سال ۱۴۰۱ اعتبار دارد.

مجوز واردات ۹۰۰ خودروی امدادی برای هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گزارشی از اهم اقدامات این جمعیت در ۵ماه گذشته ارائه کرد.

به گزارش گروه سلامت آوای جامعه، محور اظهارات کریم همتی پیشگیری از شیوع کرونا و مبارزه با فساد و مشکلات این جمعیت بود.

وی گفت: زمانی که به جمعیت هلال احمر آمدم انتظار همگان این بوده که آرامشی بر این جمعیت حاکم شود و در بحث کرونا که پاندمی شده بود بتواند به وزارت بهداشت و به کشور کمک کند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: مجوز واردات ۹۰۰ خودروی امدادی برای جمعیت هلال احمر صادر شده است که این مجوز تا سال ۱۴۰۱ اعتبار دارد و هلال احمر در صدد است تا از این مجوز برای واردات خودروهای امدادی مورد نیاز خود استفاده کند.

وی درباره ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور تصریح کرد: براساس این ماده وظایف بسیاری بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شده است که با امکانات فعلی جوابگوی آن نخواهیم بود.

همتی افزود: ۲ ماموریت اصلی من در جمعیت هلال احمر آموزش های همگانی و ایجاد خانه های هلال است و در حال حاضر یک هزار خانه هلال موجود است و یک هزار و ۵۰۰خانه هلال هم آماده بهره برداری است که این خانه ها در هفته دولت با حضور رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

همچنین در این جلسه باقرزاده از اعضای کمسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ضرورت دارد در برخی برنامه ها و فعالیت های هلال احمر بازنگری صورت گیرد و کارهای غیرضروری کنار گذاشته شوند و ماموریت های مهم هلال احمر تقویت شود.

سید مسعود خاتمی، رییس اسبق جمعیت هلال احمر و نماینده فعلی مجلس هم در این دیدار گفت: برخی از مدیرانی که جمعیت هلال احمر در مراکز خارج از کشور خود دارد،صلاحیت لازم را ندارند و ضروری است افراد دارای صلاحیت به کار گیری شوند.

علاوه بر این سید محمد پاک مهر نیز گفت:خودم هلال احمری هستم و دغدغه من در گذشته این بود که انتصابات در هلال احمر شایسته سالارانه نبوده اما با حضور همتی انتصابات براساس معیار و شاخص بوده و شایسته سالارانه است و حضور موفق جمعیت هلال احمر در بحران های اخیر ناشی از رویکرد درست رئیس جمعیت هلال احمر در انتخاب شایستگان بوده است و خوشبختانه مردم به جمعیت هلال احمر اعتماد دارند و امیدواریم این تیم جدید اعتماد را تقویت کند.

وی افزود:وظیفه هلال احمر تسکین آلام بشری است و خیلی از مردم از ابتلا به کرونا ترس دارند و در این زمینه دچار مشکلات روحی و روانی شده اند بنابراین از جمعیت هلال احمر می خواهیم تا در این زمینه نقش برجسته تری ایفا کنند.