آژیر » خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 16276
یکشنبه - 26 مرداد 1399 - 15:22

هشدار درباره شنا در برخی سواحل کشور

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت : از هموطنان درخواست داریم در سواحلی که طرح امداد و نجات از سوی جمعیت هلال احمر اجرا نشده است، اقدام به شنا کردن نکنند.

هشدار درباره شنا در برخی سواحل کشور

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت : از هموطنان درخواست داریم در سواحلی که طرح امداد و نجات از سوی جمعیت هلال احمر اجرا نشده است، اقدام به شنا کردن نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت آوای جامعه، محمد نصیری با بیان این مطلب افزود :براساس گزارش تهیه شده تعداد مأموریتهای سازمان امداد و نجات در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۳ درصد کاهش یافته است که البته یکی از دلایل آن‌ها می‌توان به کاهش سفرها و رعایت مردم اشاره کرد.

بنابر اظهارات وی ، بیشترین مأموریت‌ها از سوی سازمان امداد و نجات به ترتیب در استانهای مازندران با ۲۷۷ مأموریت، اصفهان با ۱۷۵ مأموریت و استان گلستان با ۱۶۱ مأموریت، انجام شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: همچنین در مردادماه ۷۱ عملیات در محیط‌های آبی از سوی جمعیت هلال احمر انجام شده است که در همین ارتباط از هموطنان تقاضا داریم در شهریور و در ماه پایانی تابستان عنایت ویژه‌ای را به این موضوع داشته باشند.

به گفته نصیری، متأسفانه در محیط‌های خلوت تعداد عملیاتهای سازمان امداد و نجات نیز افزایش یافته است و تاکید می شود در سواحلی که طرح امداد و نجات از سوی جمعیت هلال احمر اجرا نشده است، اقدام به شنا کردن نکنند. همچنین یکی دیگر از محل های پرخطر حوزه‌های آبیاری باغات هستند که به این موضوع نیز باید توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های مازندران، گیلان و بوشهر بیشترین مخاطره و خطر را در ارتباط با محیط‌های آبی داشته‌اند. همچنین براساس آمار در ماه گذشته ۲ هزار و ۱۶۲ مأموریت در این مناطق انجام شده است که ۳۱۶ مصدوم و افراد گرفتار نجات پیدا کرده‌اند. همچنین به هفت هزار و ۶۴۷ نفر نیز امدادرسانی شده و ۲۱۴ نفر هم اسکان داده شده اند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر راه اندازی کمپین “غرق نشوید” است که ۷۰ هزار نفر در رابطه با این کمپین، مشارکت داشتند و امیدواریم در ماه باقی‌مانده از تابستان شاهد کاهش حوادث ناشی از غرق شدن باشیم.