آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 16065
پنجشنبه - 23 مرداد 1399 - 12:40

هرج و مرج مدیریتی درشهرک های تهران

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، پیشنهاد داد تا شهردار تهران لایحه‌ای به منظور تعیین‌تکلیف مسئولیت شهرداری و هیات مدیره‌ شهرک‌ها به شورا ارائه دهد.

هرج و مرج مدیریتی درشهرک های تهران

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره‌ به هرج‌ و مرج مدیریتی در شهرک‌های شهر تهران، پیشنهاد داد تا شهردار تهران لایحه‌ای به منظور تعیین‌تکلیف مسئولیت شهرداری و هیات مدیره‌ شهرک‌ها به شورا ارائه دهد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، سید حسن رسولی در جریان دویست و سی امین جلسه شورای شهر پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۵، گفت: نهادینه شدن شورایاری ها نمونه ای برای تجهیز سایر نیروهای انسانی در شهرها است. در قانون تقسیمات کشوری، سلسله مراتب روستا، شهر، بخش، شهرک و غیره را به ‎عنوان واحدهای تقسیمات کشوری به رسمیت شناخته است که یکی از این سطوح شهرک ‎ها اعم از شهرک های مسکونی، صنعتی و غیره هستند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه در قانون مربوطه، اداره این شهرک‎ها بر عهده هیئت مدیره شهرک است گفت: نوع شهرک های مسکونی در تهران که در این منطقه به شهرک های آپادانا و اکباتان اشاره شد در زمان تاسیس خارج از محدوده کاربری و خدماتی شهرداری بودند در حالی که تعدادی از آنها هم اکنون در قلب منطقه پنج قرار دارند.

رسولی افزود: با توجه به هرج و مرج مدیریتی این شهرک‌ها، پیشنهاد می‌کنم شهردار تهران برای تعیین تکلیف و تقسیم کار بین شهرداری و هیئت مدیره این شهرک ها که عمدتا مهلت قانونی آنها گذشته یا انگیزه کافی را ندارند اما همچنان بر اساس قانون مالک مشائات این شرکتها هستند و برای حل این تعارض جدی، لایحه ای تحت عنوان تعیین تکلیف مسئولیت‌های شهرداری و هیات مدیره این شهرک ها به شورای شهر ارسال کند.

وی افزود: در بازدیدی که همراه دیگر اعضای شورا از شهرک های منطقه ۵ داشتیم لزوم تعیین تکلیف این شهرک ها مهمترین خواسته ساکنان و شورایاری های آنان بود.