خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 15982
دوشنبه - 20 مرداد 1399 - 00:47

جزئیات جشنواره سراسری ایران نوشت

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی- اسلامی با اشاره به بازار۶ هزار میلیارد تومانی نوشت افزار در کشور گفت: ، درصد زیادی از این بازار به نوشت افزار خارجی اختصاص دارد.

جزئیات جشنواره سراسری ایران نوشت

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی- اسلامی با اشاره به بازار۶ هزار میلیارد تومانی نوشت افزار در کشور گفت: ، درصد زیادی از این بازار به نوشت افزار خارجی اختصاص دارد از سال ۹۵ بازار نوشت افزار خارجی در کشور کاهش یافت و به ۶۰ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و پرورش آوای جامعه، محمد یقینی همزمان با آغاز جشنواره سراسری ایران نوشت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: پیش از این سهم نوشت افزار خارجی در کشور ۹۰ درصد بود برخی نوشت افزار‌ها از جمله اتود، روان نویس و پانچ هنوز در کشور تولید نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ هزار فروشگاه محصولات نوشت افزار را تولید می‌کنند و ۱۰ هزار نفر در این زمینه به صورت غیر مستقیم فعالیت می‌کنند حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است که نوشت افزارها، فانتزی و کاراکتر محور شده اند.

بنابر اظهارات مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی – اسلامی ،۷ هزار نفر مستقیم و ۱۰ هزار نفر غیر مستقیم در بازار نوشت‌افزار فعالیت دارند و ۱۵ هزار فروشگاه در این زمینه فعالیت می‌کنند البته در این راستا نیازمند همکاری وزارت صمت هستیم.

وی تصریح کرد: نوشت‌افزار ۱۲ سال روزی حداقل ۱۰، ۱۲ سال از زندگی کودک را دخیل می‌کند و در نتیجه کودکان از محتوای نوشت‌افزار اثر می‌گیرند و در آن مشق می نویسند؛ نوشت افزار در گذشته طرح محور بود ولی ۱۰، ۱۵ سال است که کاراکتر محور شده است و اهمیت فرهنگی آن را نشان می‌دهد.

یقینی با اشاره به نوشت‌افزارهای ایرانی که در سال‌های گذشته با عنوان ساخت کشورهای دیگر به فروش می‌رسید، گفت: در سال‌های ۹۱، ۹۲، نوشت‌افزاری داشتیم که در داخل تولید می‌شد ولی ساخت ایران نمی‌خورد اما این نگاه از سال ۹۵ به بعد برعکس شد یعنی تولید ایران از ضد ارزش به ارزش تبدیل شد و ۱۰۰ تولید کننده پای کار آمدند و ۱۰ درصد از بازار را به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار درباره جشنواره ایران نوشت گفت: جشنواره سال‌های پیش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده بود که امسال به دلیل کرونا این جشنواره لغو و جشنواره سراسری ایران‌نوشت را شروع خواهیم کرد و در این جشنواره با عملیات فروشگاه اینترنتی و فروشگاه محلی صورت می گیرد، مردم به فروشگاه می‌توانند مراجعه کنند و خرید خود را داشته باشند.

وی عنوان کرد: نزدیک به ۲۵ فروشگاه تخصصی ایران نوشت در شهرهای گوناگون همچون، یزد، مشهد، تبریز و همدان فعالیت‌هایشان را شروع خواهند کرد و این جشنواره تا ۳۱ شهریور فعالیت‌شان را خواهند داشت.

یقینی افزود: امسال تمرکز مجمع و تولیدکنندگان در ایجاد طرح‌هایی با محتوای کرونا ارج نهادن به مقام حوزه سلامت در محصولات دفتر و کیف است و به عنوان اولین سال تحصیلی طرح‌هایی را درباره حاج قاسم سلیمانی داشته‌ایم که امیدواریم در این راه قدم‌های بهتری برداریم.