حقوقی و قضایی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 15856
جمعه - 17 مرداد 1399 - 10:46

باید ها و نباید های گرفتن ضمانت از کارگر

باید در سفته دلیل صدور آن ذکر شود برای مثال نوشته شود بابت حسن انجام کار، بابت تضمین قرارداد و رعایت این نکات به ظاهر ساده می‌تواند به جلوگیری از ایجاد اختلاف و طرح انواع دعاوی کمک شایانی کند.

باید ها و نباید های گرفتن ضمانت از کارگر

کارفرما می‌تواند برای استخدام کارگرش از وی ضمانت بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  شاید همه ما با این موضوع مواجه شده باشیم که برای حضور در محل کار و استخدام، کارفرما از ما ضمانت بگیرد، اما  افراد جویای کار، پس از آنکه از طرف کارفرما تایید می‌شوند ممکن است به آن‌ها بگویند که جهت تضمین یا حسن انجام کار، سفته گرفته می‌شود.

اما ممکن است برخی کارمندان این پرسش را داشته باشند که آیا چنین اقدامی قانونی است؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت چنین اقدامی از ناحیه کارفرما هیچ منع قانونی ندارد و کارفرما برای عملکرد بهتر و افزایش هرچه بیشتر دقت کارمند خود اقدام به ضمانت گرفتن کرده است.

اما درباره تکمیل این نوع از سفته‌ها باید  توجه داشته باشیم که  در قرارداد پایه همکاری شماره سفته و مشخصات آن ذکر شود، در بخش ویژه  نام تحویل گیرنده سفته درج شود یعنی  نام شخصی که با آن قرارداد بسته اید نوشته شود حتی اگر در بخش در وجه..، با شرکت قرارداد بسته اید نام شرکت و اگر با شخص حقیقی همکاری می‌کنید نام وی  نوشته شود.

موضوع دیگر آن است که  در سفته دلیل صدور آن ذکر شود برای مثال نوشته شود بابت حسن انجام کار، بابت تضمین قرارداد و رعایت این نکات به ظاهر ساده می‌تواند به جلوگیری از ایجاد اختلاف و طرح انواع دعاوی کمک شایانی کند.