خبر » نبض جامعه
کد خبر : 15831
چهارشنبه - 15 مرداد 1399 - 15:04

تدابیر ویژه رادیو برای ماه محرم و اربعین

معاون صدای رسانه ملی گفت: مراسم های محرم، تاسوعا، عاشورا و اربعین امسال با توجه به شرایط کرونا متفاوت تراز سال های گذشته خواهد بود.

تدابیر ویژه رادیو برای ماه محرم و اربعین

معاون صدای رسانه ملی گفت: مراسم های محرم، تاسوعا، عاشورا و اربعین امسال با توجه به شرایط کرونا متفاوت تراز سال های گذشته خواهد بود.

به گزارش خبرنگار رسانه آوای جامعه، حمید شاه آبادی در مراسم رونمایی از شعار اربعین ۹۹  که با حضور حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب  نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ، علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت و  تعدادی از مدیران و دست اندرکاران سازمان های اجرایی و همچنین مدیران رادیو برگزار شد با بیان این مطلب افزود: مردم با نام و یاد امام حسین (ع) زندگی کرده اند و حاجات خودشان را ازاین سفره پر برکت دریافت کرده اند، بنابراین از این مردم امام حسین(ع) را نمی توان جدا کرد، عشق و اعتقاد مردم به این دستگاه عظیم با کرونا و موارد مشابه و بزرگتر هم تغییر نخواهد کرد و از بین نمی رود تنها شکل های اجرایی آن تفاوت دارد.

وی اظهار داشت:  واقعیت این است که بعضی‌ها کرونا را فرصتی برای عقده گشایی قرار می‌دهند، در ۸ سال دفاع مقدس و همه صحنه‌های مبارزه با استکبار این انرژی عشق به امام حسین ما را پیش برده است.

مردم ایران متحد و یکپارچه هستند، خانه‌های خود را به حسینیه تبدیل کنند و مراسم امام حسین را با شکوه‌تر از هر سال، اما به شکلی دیگر برگزار کنند.

به گفته وی، این عشق و علاقه مردم برای همه ما تکلیف آور است و امسال نقش رسانه مهم است و در رسانه ملی در حوزه صدا و سیما باید با توجه به شرایط اقدامات گسترده تر و نوین انجام شود.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: از همکاران در رادیو اربعین خواسته ام که برای امسال طرح های نو و ابتکاری را مد نظر داشته باشند و برنامه های رادیو اربعین را پر شور تر و با حال و هوای متفاوت برای علاقه مندان تولید و پخش کنند و از ابتدای ماه صفر این رادیو فعال خواهد شد.

معاون صدا گفت: رادیو اربعین هم امسال خاطرات گذشته را مرور می‌کند و خاطرات جدید می‌سازد. نغمه‌ها و برنامه‌های حسینی را از رادیو بشنوید و برنامه سازان ما باید خلاقیت زیادی برای ارائه برنامه‌های نوین ارائه دهند.