خبر » نبض جامعه
کد خبر : 15828
چهارشنبه - 15 مرداد 1399 - 14:57

رونمایی از شعار اربعین ۹۹

شعاراربعین به این معناست که امام حسین(ع) ، ما راه شما و کربلای شما را فراموش نمی‌کنیم، همه دلباخته امام حسین (ع) هستیم. شعار ما، «خدایا ما حسین(ع) را دوست داریم» است.

رونمایی از شعار اربعین ۹۹

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در مراسم رونمایی از شعار اربعین ۹۹ با اشاره به ویژگی های یک شعار و روایات گوناگون از ائمه و پیامبر اکرم (ص) درباره این موضوع گفت :اولین ویژگی شعاراین است که نام خدا همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار رسانه آوای جامعه، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب با بیان این مطلب افزود: اسلام در مقاطع گوناگون شعار‌های خاصی را بیان کرده است، از حضرت محمد (ص) نقل شده است که شعار باید در وهله اول نام خدا را به همراه داشته باشد، دوم اینکه یک شعار انرژی زا باشد و انرژی مثبت به شنوندگان منتقل کند، سوم اینکه هدایت گر باشد و در نهایت یک شعار آرمانی با نگاهی به آینده و وحدت آفرین باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: شعار اربعین به این معنا نیست که زائران اربعین امسال در این مراسم حضور پیدا می کنند, چرا که هنوز وضعیت برگزاری راهپیمایی امسال به دلیل شرایط کرونا مشخص نیست.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم نسیم رحمت الهی، بیماری کرونا را هر چه زود تر از جهان بردارد، اما اگر این اتفاق نیفتاد، اربعین را بدون شعار نخواهیم گذاشت، اگر توفیق حضور در مراسم اربعین را هم نداشته باشیم اما امام حسین (ع) را دوست داریم.

حجت الاسلام نواب گفت: شعار اربعین به این معناست که امام حسین(ع) ، ما راه شما و کربلای شما را فراموش نمی‌کنیم، همه دلباخته امام حسین (ع) هستیم. شعار ما، «خدایا ما حسین را دوست دارم» است.

گفتنی است شعار رادیو اربعین هم امسال « الحسین سفینه النجاه» است.