آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 15768
سه شنبه - 14 مرداد 1399 - 17:33

رونمایی از تمثال شهید آتش نشان

تمثال شهید مرتضی حیدری آتش نشان فداکار با حضور شهردار منطقه ۱۹ تهران، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، مدیر عامل سازمان آتش نشانی رونمایی و بر دیوار منزل این شهید معزز نصب شد.

رونمایی از تمثال شهید آتش نشان

تمثال شهید مرتضی حیدری آتش نشان فداکار با حضور شهردار منطقه ۱۹ تهران، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر رونمایی و بر دیوار منزل این شهید معزز نصب شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، مجتبی سالک رئیس سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران نیز ضمن تشکر از مدیریت شهری منطقه ١٩ در برگزاری این مراسم عنوان کرد: نصب تمثال شهدا بر دیوار کوچه های شهرمان باعث می شود تا با نگاه به آنها تاریخ هشت سال دفاع مقدس برایمان تداعی شود . ضمن اینکه احداث مقبره شهدا در این منطقه نشان از نگاه مثبت شهرداری منطقه به مقام والای شهدا و قدرشناسی شهروندان از رشادت و فداکاری های این عزیزان دارد.

همچنین مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی در این مراسم ضمن ادای احترام به شهید مرتضی حیدری اظهار داشت: همیشه مدیون شهدا بویژه شهدای عرصه ایمنی خواهیم بود. هرگز یاد آنها را فراموش نخواهیم کرد و ملت ایران نیز همواره قدردان فداکاری و ایثار این انسان های فداکار هستند.

در ادامه علی توکلی شهردار منطقه ضمن گرامیداشت یاد شهدای عرصه ایمنی، عزت و افتخار مسئولان کشور را در خدمت به مردم شریف و خانواده شهدا دانست و گفت: آتش نشانی شغلی سخت و حساس است وآتش نشانان از درجه بالای دلاورمردی، شجاعت، ایثار و ازخودگذشتگی برخوردارند.

گفتنی است، شهید مرتضی حیدری آتش‌نشان ایستگاه ۹۱ آتش‌نشانی تهران متولد ۱۳۶۳بودکه در حین عملیات به درجه رفیع شهادت نائل شد.