آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 15755
سه شنبه - 14 مرداد 1399 - 18:08

آخرین آمار کشفیات مواد مخدر در کشور

۳۹۰ دستگاه خودرو و ۱۴ قبضه سلاح توقیف شده است و ۶۴ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۵ درصد انتظامی بوده است.

آخرین آمار کشفیات مواد مخدر در کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی چهارم لغایت دهم مرداد ماه خبر داد.

به گزارش گروه حوادث و انتظامی آوای جامعه ناصر اصلانی ، گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۸ هزار و ۷۱ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۹ هزار و ۲۹۲ کیلوگرم) حدود ۶ درصد کاهش دارد.

وی افزود: ۱۴ هزار و ۹۶۷ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۳ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد عنوان کرد: همچنین از این میزان، ۳۴۲ کیلوگرم حشیش، هزار و ۲۷۰ کیلوگرم هروئین، ۵۶۶ کیلوگرم شیشه، ۷۲۳ کیلوگرم گراس، ۲۰ کیلوگرم مرفین و ۱۸۴ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار داشت: همچنین در هفته گذشته در مجموع ۵ هزار و ۱۱۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و به ویژه در طرح‌های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده اند که از این تعداد ۳ هزار و ۴۳۳ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و هزار و ۶۰۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده اند. در میان دستگیرشدگان این هفته نیز ۷۶ نفر نیز از اتباع بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۶۹ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور می‌باشد،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳ هزار و ۴۱۰ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۱۹ درصد کشفیات کشور است و کرمان با ۲ هزار و ۷۷۳ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۲ هزار و ۷۱۳ کیلوگرم، هرمزگان با هزار و ۲۲۲ کیلوگرم، فارس با هزار و ۱۸۷ کیلوگرم و یزد با هزار و ۸۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۶ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی اظهار داشت: در این مدت ۳۹۰ دستگاه خودرو و ۱۴ قبضه سلاح توقیف شد، ۶۴ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۵ درصد انتظامی بوده است.