خبر » نبض جامعه
کد خبر : 15680
یکشنبه - 12 مرداد 1399 - 22:25

برخورد با متجاوزان به حقوق موقوفات

وقف سرمایه‌ای مردمی و پشتوانه امور فرهنگی و اجتماعی جامعه است؛ با متجاوزین به وقف برخورد می کنیم

برخورد با متجاوزان به حقوق موقوفات

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس گفت: وقف سرمایه‌ای مردمی و پشتوانه امور فرهنگی و اجتماعی جامعه است؛ با متجاوزان به وقف برخورد می کنیم و در احیاء و سرمایه‌گذاری موقوفات به نفع مردم به‌ویژه جوانان و نیازمندان همکاری خواهیم داشت.

به گزارش گروه فرهنگی آوای جامعه، اردشیر مطهری در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت : وقف سرمایه‌ای مردمی و پشتوانه امور فرهنگی و اجتماعی جامعه است و در احیاء و سرمایه‌گذاری موقوفات به نفع مردم به‌ویژه جوانان و نیازمندان همکاری خواهیم داشت.

وی افزود: وقف و موقوفات یک سرمایه مردمی است و هر چه به این مقوله کمک کنیم به مردم کمک شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس  تصریح کرد: در مسیر شکوفایی موقوفات باید بیش‌ازپیش تلاش کنیم، زیرا آثار و برکات شکوفایی وقف به مردم می‌رسد و اگر خدای‌ناکرده تعرضی به وقف صورت گرفته یا موقوفه خواری اتفاق بیفتد، حقوق مردم ضایع شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس نیت واقفین در بسیاری از موقوفات، عواید مادی وقف در خدمت قشر آسیب‌پذیر جامعه است و باید تلاش شود تا برکات وقف دست اهلش برسد.
مطهری با اشاره به اینکه اوقاف به‌خوبی از اموال موقوفه نگهداری کرده است، گفت: همین‌که این اموال در دست اوقاف بوده حفظ‌شده وگرنه همه از بین می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت موقوفات می‌توان برای اقشار ضعیف جامعه و جوانان جویای کار ایجاد اشتغال کرد،اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی صحیح از پتانسیل ارزشمندی که در وقف وجود دارد در راستای خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد اشتغال برای اقشار ضعیف جامعه و جوانان استفاده کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به موقوفات با نیت‌های متنوع اجتماعی و فرهنگی، اوقاف به‌عنوان یک مجموعه دینی می‌تواند گره از کار خیلی از مردم باز کند.