آوای شهر » خبر
کد خبر : 15658
یکشنبه - 12 مرداد 1399 - 21:58

تغییر نام بوستان شقایق به شقایق مهر

آئین پاسداشت استاد ابراهیم قنبری مهر،خالق سازهای ماندگار ایران  همزمان با تغییر نام بوستان شقایق- به شقایق مهر به صورت مجازی برگزار شد.

تغییر نام بوستان شقایق به شقایق مهر

آئین پاسداشت استاد ابراهیم قنبری مهر،خالق سازهای ماندگار ایران  همزمان با تغییر نام بوستان شقایق- به شقایق مهر با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران،شهردار منطقه ۲، مدیر موزه موسیقی ایران و مدیرعامل خانه موسیقی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  مراسم پاسداشت ابراهیم قنبری مهر ـ هنرمند برجسته سازی یک روز پس از ۹۲ سالگی  این هنرمند به صورت مجازی برگزار شد و همزمان با این مراسم عنوان  پارک «شقایق»  در پاسداشت استاد قنبری مهر  به «شقایق‌مهر» تغییر داده شد.

محمدجواد حق‌شناس ،عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر  در این مراسم با اشاره به اهتمام شورای شهر تهران برفعالیت های فرهنگی گفت:  نامگذاری معابر و بوستان ها به نام هنرمندان یکی از اقدامات در پاسداشت و ارج نهادن به هنرمندان  است.

وی افزود: پیشنهاد نام‌گذاری این پارک را به نام استاد قنبری‌مهر، سال گذشته دو نهاد خانه موسیقی و موزه موسیقی مطرح کردند که در کمیسیون نام‌گذاری انجام شد و بعد به شورای شهر رفت که در آنجا هم با استقبال روبه‌رو شد.

رسول کشت پور،شهردار منطقه ۲ نیز دراین مراسم  با تقدیر از شورای شهر تهران برای نامگذاری این بوستان  در پاسداشت استاد قنبری مهر گفت: چهر های علمی ، فرهنگی  و هنرمندان بزرگ ،سرمایه های ارزشمندی هستند که می بایست به نسل جوان معرفی شوند و افتخاری برای منطقه ۲ است که  بدین شکل بتواند از این هنرمندان تجلیل کند.

وی با بیان اینکه تکریم و  اجرای برنامه هایی جهت معرفی این چهر ه ها در دستور برنامه های فرهنگی منطقه ۲ قرار دارد  افزود: در کشورهای توسعه یافته به برندینگ شهرها توجه می شود و ما نیز مفتخر هستیم که فرهیختگان و چهره های علمی و هنری را می توانیم به عنوان  برند  منطقه معرفی کنیم.

گفتنی است،  ابراهیم قنبری‌مهر، از شاگردان استاد ابوالحسن صبا است و پس از گذراندن یک دوره نت‌نویسی و آشنایی با گام‌های موسیقی ایرانی و غربی و یادگیری نوازندگی، با استفاده از راهنمایی‌های ابوالحسن صبا و سورن آراکلیان به ساخت ویلن پرداخت و در سال ۱۳۳۴ کارگاه سازسازی وزارت فرهنگ و هنر را تاُسیس کرد و به عنوان خالق سازهای ماندگار ایران شناخته می شود.