آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 15281
شنبه - 4 مرداد 1399 - 00:04

روش صحیح دورانداختن ماسک در روزهای کرونایی

ماسک، دستکش و دستمال کاغذی خود را داخل کیسه ای ریخته و در کیسه را محکم ببندید و در سطح معابر رها نکنند و سپس داخل مخزن قرار دهند.

روش صحیح دورانداختن ماسک در روزهای کرونایی

ماسک، دستکش و دستمال کاغذی خود را داخل کیسه ای ریخته و در کیسه را محکم ببندند و در سطح معابر رها نکنند و سپس داخل مخزن قرار دهند.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: پسماندهای پزشکی شرایط خاصی دارند و خودروهای ویژه ، زباله های بیمارستانی را جمع آوری و به کهریزک می برند، روی آن ها آهک ریخته و به صورت اصولی و بهداشتی دفن می کنند.

قنبر آدینه وند خاطرنشان کرد: درباره زباله شهری هم ما بارها از طریق رسانه ها به مردم گفته ایم که ماسک، دستکش و دستمال کاغذی خود را داخل کیسه ای ریخته و در کیسه را محکم ببندند و در سطح معابر رها نکنند و سپس داخل مخزن قرار دهند.

وی درباره فعالیت های سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برای ضدعفونی اماکن و دستگاه های متعلق به این سازمان گفت: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، به صورت روزانه تمام ایستگاه های خدمات شهری را توسط ۳۰ دستگاه خودروی واترجت و حدود ۹۰ نفر ضدعفونی و گندزدایی می کنیم.

آدینه وند افزود: حدود ۱۰۰ دستگاه خودروی کشنده داریم که از ایستگاه میانی به سمت کهریزک می روند و روزانه به طور مستمر چه قبل از بارگیری و چه بعد از بارگیری ضدعفونی می شوند.

وی افزود: ۶۰۰ دستگاه خودروی حمل پسماند هم در سطح شهر به طور شبانه روزی فعالیت می کنند و به طور روزانه و مستمر ضدعفونی می شوند. در ضمن با نشت شیرابه از خودروها به شدت برخورد می کنیم چراکه قاعده این است شیرابه ها به طور کامل گرفته شده و پسماندها در جای مجاز تخلیه شوند. تمام نیروهایی هم که با زباله در ارتباط هستند به طور مستمر ماسک و دستکش در اختیارشان قرار می گیرد و از این حیث کمبودی نداریم.
هدف طرح کاپ چیست؟

مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران توضیحاتی هم درباره اجرای “طرح کاپ” داد: طرح کاپ یا طرح کاهش پسماند را در شهر تهران راه اندازی کرده ایم که در ۴ منطقه ۱۶، ۶، ۲۱ و ۲۲ به طور پایلوت در حال اجراست و در آینده نزدیک در مناطق ۲۴ گانه نیز اجرا خواهد شد.

وی گفت: در این طرح با هدف کاهش پسماند، تفکیک در مبدأ را مدنظر قرار داده ایم یعنی شهروندان زباله های تر و خشک خود را در منزل جدا کرده و در مخازن مخصوصی که در اختیارشان قرار داده ایم، می گذارند. با این کار مخازن موجود در معابر شهری به تدریج کم می شود.
به طور کلی، امیدواریم با اجرای این طرح در سطح شهر تهران به نتیجه مطلوبی برسیم و دیگر شاهد حضور افراد سودجو و زباله گرد نباشیم.