خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 14881
پنجشنبه - 26 تیر 1399 - 20:56

مهارت های شغلی/ حرفه معرق کار کاشی و سرامیک

معرق کار کاشی و سرامیک فردی است که با انتخاب سرامیک و ابزار مناسب و رنگ شناسی بتواند با توجه به طرحهای مشخص و معین برش کاری پرداخت و سمباده کشیدن سرامیک را انجام دهد.

مهارت های شغلی/ حرفه معرق کار کاشی و سرامیک

انسان امروزی در گذر از عصر سنت به مدرن بخشی از زیبایی‌ های زندگی را از دست داد. بعد از مدتی به جستجوی معنای زندگی به استفاده از هنرهای اصیل گذشته در بطن زندگی‌ اش روی آورد.

به گزارش گروه آموزش آوای جامعه،  معرق کاشی یکی از همین هنرهای دلنشین است. امروز همه ما با این هنر آشنا هستیم, گالری‌ های هنری و هنرمندان زیادی هستند که با تولید محصولاتشان به ما کمک می‌ کنند تا راحت‌ تر بتوانیم از حس خوب این هنر در محیط زندگی لذت ببریم. این هنر هم می تواند به عنوان یک سرگرمی به صورت کاردستی و هم به صورت یک کار حرفه ای جهت کسب درآمد مورد توجه قرار گیرد.

معرق کار کاشی و سرامیک فردی است که با انتخاب سرامیک و ابزار مناسب و رنگ شناسی بتواند با توجه به طرحهای مشخص و معین برش کاری پرداخت و سمباده کشیدن سرامیک را انجام داده و از عهده آماده سازی زمینه کار و نصب طرح از کف یا دیوار بر آمده و بتواند معرق کاری کاشی و سرامیک را انجام داده و در نهایت کنترل کار را انجام دهد .

*******

*معرق کار کاشی و سرامیک

۷۳۱۴۲۰۷۷۰۱۰۰۰۰۱

*طول دوره آموزش

با توجه به میزان ساعت برگزاری دوره در هفته ،  طول دوره حدود یک ماه می باشد(۴۰  ساعت آموزش نظری و ۵۰ ساعت آموزش عملی و در مجموع ۹۰ ساعت ).

*شرایط لازم جهت شرکت در دوره

۱-  دارا بودن حداقل تحصیلات پایان دوره راهنمایی

۲- دارا بودن سلامت کامل جسمی و روانی

۳- داشتن حداقل سن ۱۵سال تمام ( به استناد تبصره ۲ ماده ۱۸ آئین نامه نحوه ی تشکیل و اداره آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد پذیرش کارآموزان گروه سنی ۱۵- ۱۲ سال ، منوط به ارائه اجازه ی کتبی ولی و یا قیم قانونی کارآموز است).

*مهمترین ملزومات

صندلی ، میز در ابعاد ۶۰*۱۲۰ ، چسب کاشی و سرامیک ، سمباده زبر پارچه ای، دستگاه سرامیک بر ۱ متری ، جعبه کمکهای اولیه سری کامل تجهیزات،  کپسول آتش نشانی پودر خشک ۶ کیلویی و…..

*مسیر ارتقاء و تکمیل مهارت

کارآموزان پس از گذراندن دوره آموزشی فوق ، در صورت تمایل جهت ارتقاء مهارت خود می توانند دردوره های مهارتی مرتبط شرکت نمایند و یا به صورت استاد شاگردی تجربه لازم را فرا گیرند.

*وضعیت کنونی ،آینده شغلی و مزایای اشتغال

با بررسی اجمالی در بین افرادی که در این حوزه اشتغال دارند در می یابیم افرادی که شروع به راه اندازی کسب و کار خانگی نمودند در آغاز کارسرمایه زیادی نداشته اند. افراد موفق در این زمینه با مقداری خلاقیت و آشنایی با نیازهای روز جامعه اقدام به فراگیری مهارت مورد نیاز نموده و  پس از شروع  فعالیت ،  ابتدا در سطح کوچک شروع به فعالیت کرده و کار خود را گسترش داده اند . برای این کار می توانید از فضای مجازی کمک بگیرید و یا با سپردن به اطرافیان و گرفتن سفارش از مغازه داران کار خود را توسعه دهید.

*شرح شغل

معرق کار کاشی و سرامیک کسی است که با انتخاب سرامیک و ابزار مناسب و رنگ شناسی بتواند با توجه به طرحهای مشخص و معین برش کاری پرداخت و سمباده کشیدن سرامیک را انجام داده و از عهده آماده سازی زمینه کار و نصب طرح از کف یا دیوار بر آمده و بتواند معرق کاری کاشی و سرامیک را انجام داده و در نهایت کنترل کار را انجام دهد .

* گواهینامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای کد استاندارد بین المللی مشاغل (۲۰۰۸-ISCO) می باشد که دارندگان آن با احراز صلاحیت شغلی می توانند از مزایای قانونی مختلفی بهره مند گردند. از جمله این مزایا : ضوابط جایگزینی و احتساب دوره های آموزش فنی و حرفه ای به جای تجربه شغلی (سوابق کار)، در طرح های طبقه بندی مشاغل کارگاه های مشمول قانون کار .