حقوقی و قضایی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 14790
سه شنبه - 24 تیر 1399 - 14:03

آزادی بیش از ۲ هزار زندانی جرائم غیرعمد

۲ هزار و ۵۷۴  زندانی جرایم غیرعمد و جرایم مالی طبق تفاهم‌نامه مشترک سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی و بنیاد مستضعفان  از زندان آزاد می‌شوند.

آزادی بیش از ۲ هزار زندانی جرائم غیرعمد

۲ هزار و ۵۷۴  زندانی جرایم غیرعمد و جرایم مالی براساس تفاهم‌نامه مشترک سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی و بنیاد مستضعفان  از زندان آزاد می‌شوند.

به گزارش گروه حقوقی و قضائی آوای جامعه ، با امضای این تفاهم نامه، تعداد ۲ هزار و ۵۷۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد که برای آزادی، نیازمند مساعدت و کمک مالی به میزان کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال بودند، با مساعدت بنیاد مستضعفان آزاد می شوند و به کانون خانواده و جامعه بازمی‌گردند.

به موجب تفاهم نامه مزبور، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بدهی تعداد ۲ هزار و ۵۷۴  نفر زندانی که دارای بدهی کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال بودند، به مبلغ کل ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت می کند.

این اقدام، همزمان با شلوغی دادگاه‌های برخورد با دانه درشت ها و مفسدان و در ادامه اجرای سیاست ها و دستورالعمل های رئیس قوه قضاییه برای کاهش جمعیت کیفری به ویژه از میان زندانیان جرایم غیر عمد و پس از تصمیمات به موقع عدلیه در اعطای مرخصی به بیش از ۱۱۴ هزار زندانی در موج همه گیری بیماری کرونا، انجام می‌شود.

اکنون در این شرایط سخت معیشتی و کرونایی بخشی از دغدغه‌های ۲ هزار و ۵۷۴ خانواده ایرانی کاهش و امید به عبور از مشکلات در آنان تقویت می شود.