خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 14741
سه شنبه - 24 تیر 1399 - 10:44

تمدید فرصت دفاع پایان‌نامه ‌های تحصیلات تکمیلی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی باتوجه شرایط خاص نیمسال گذشته از تمدید فرصت دفاع پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی خبر داد.

تمدید فرصت دفاع پایان‌نامه ‌های تحصیلات تکمیلی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی باتوجه شرایط خاص نیمسال گذشته از تمدید فرصت دفاع پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علی نیازی  درباره جزئیات دفاع دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از پایان‌نامه‌های خود تا شهریور سال جاری اظهار کرد: واحد تهران مرکزی کمترین تعداد دفاع از پایان‌نامه‌ را در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری داشته است که همه آنها به‌صورت مجازی برگزار شد.

وی افزود: اکنون نیز سیستم‌های دان و LMS آماده برگزاری جلسات دفاع آنلاین بوده و هیچ مشکلاتی از لحاظ زیرساختی برای برگزاری جلسات وجود ندارد. از ابتدای تیرماه نیز هیچ جلسه دفاعی کنسل نشده و جلسات حضوری با رعایت پروتکل‌ها و بدون مهمان و پذیرایی برگزار شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی عنوان کرد: آن دسته از دانشجویانی که شرایط لازم برای دفاع حضوری نداشته و متقاضی برگزاری جلسه به روش مجازی بودند، امکانات و زیرساخت در اختیار گذاشته شده و جلسات به قوت دایر شدند.

نیازی با اشاره به ارائه سرویس آنلاین دفاع به واحدهای دانشگاهی سراسر کشور، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در این مدت دفعات کثیری زیرساخت‌های دفاع آنلاین دانشجویان غیربومی(بومی تهران) سایر واحدهای دانشگاهی را مهیا و ارائه سرویس کرده است.

وی خاطرنشان کرد : در این روش دانشجویان با حضور در واحد تهران مرکزی بدون مراجعه با واحد دانشگاهی مربوط در شهرهای مختلف جلسه دفاع خود را به‌صورت آنلاین گذراندند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: گروهی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به‌ویژه علوم تجربی اعم از مهندسی، پزشکی و علوم پایه که نیاز به مطالعات آزمایشگاهی داشتند نیز نگرانی‌هایی از بابت مدت زمان دفاع از پایان‌نامه‌ دارند که به طور قطع  سازمان مرکزی دانشگاه تصمیمات مقتضی در این خصوص خواهد گرفت.

نیازی تصریح کرد: با اینکه تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده ولی دانشجویان نسبت به مدت زمان دفاع نگران نباشند، مطمئناً مدت زمان دفاع از پایان‌نامه‌ها تمدید خواهد شد و به احتمال تا انتهای مهر ماه به دانشجویان زمان داده شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه لغو و تعطیلی سمینارها و کنفرانس‌های پژوهشی و کُندی روند چاپ مقاله، فرصت‌ فوق‌العاده‌ای نیز برای دانشجویان شناخته می‌شود تا دو نمره مازاد پایان‌نامه‌ را نیز از دست ندهند. سازوکارهای جبران این خلأها پیش‌بینی می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ، اظهار داشت : دانشجویان غیربومی و متقاضیان خاص همچنان می‌توانند از خدمات دفاع آنلاین دانشگاه آزاد بهره‌مند شوند.