آوای شهر » خبر » گردشگری » نبض جامعه
کد خبر : 14565
پنجشنبه - 19 تیر 1399 - 10:46

ساخت هتل ” هنر ایران” در خیابان نوفل لوشاتو

همزمان با جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران با ساخت هتل “هنر ایران” در محدوده پهنه فرهنگ و هنر رودکی واقع در منطقه ۱۱ تهران موافقت شد.

ساخت هتل ” هنر ایران” در خیابان نوفل لوشاتو

در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران باساخت هتل “هنر ایران” در محدوده پهنه فرهنگ و هنر رودکی واقع در منطقه ۱۱ تهران موافقت شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، در نشست کمیسیون ماده ۵ شهر تهران که با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار تهران ، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و رییس دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران برگزار شد؛ ساخت هتل ۵ ستاره “هنر ایران” در خیابان نوفل لوشاتو به تصویب رسید.

نصراله آبادیان شهردار منطقه۱۱ تهران در باره ساخت هتل ۵ ستاره با استاندارد های بین المللی در پهنه فرهنگ و هنر رودکی گفت: پهنه رودکی بزرگترین پروژه فرهنگی پایتخت است که از نظر موقعیت جغرافیایی، اهمیت بافت تاریخی واجد ارزش معماری و حضور اماکن فرهنگی در این محدوده برای احداث این هتل، انتخاب مناسبی است.

وی عنوان کرد: قرار گرفتن خانه های تاریخی و اماکن فرهنگی چون تالار وحدت و مجموعه تئاتر شهر در این پهنه می تواند فضای مناسب برای احداث هتل ۵ ستاره هنر ایران را با ظرفیت تالارهای سینمایی، تئاتر، کنسرت و گالری های هنری فراهم کند.

در این نشست با بررسی طرح مذکور و ابعاد مختلف آن پس از توضیحات مشاور تهیه کننده طرح و شهردار منطقه۱۱ با توجه به نظر موافق کارگروه فنی کمیسیون با احداث هتل هنر در منطقه۱۱ و پهنه فرهنگی هنری رودکی موافقت شد.

آبادیادن اظهار داشت: این هتل که در خیابان نوفل لوشاتو و با تجمیع ۲ ملک بزرگ ساخته خواهد شد؛ دارای بخش های موزه گالری ، حراج آثار هنری ایرانی ، سالن های نمایش سینما و تئاتر و موسیقی است.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ در پهنه فرهنگ و هنر رودکی که با توجه به سابقه فرهنگی ، هنری و تاریخی به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی شهر تهران تعریف شده است؛ ایجاد عرصه های فرهنگی و هنری و تزریق کاربری های فرهنگی در دست انجام است و فاز اول پیاده راه شهریار نیز هفته نخست تیر ماه با حضور شهردار تهران افتتاح شد و فاز دوم آن نیز طی روزهای آتی به مرحله عملیاتی می رسدکه ارتقای سرانه هنری در پهنه ای با فضاهای اقتصادی و تجاری را در بر خواهد داشت.