حقوقی و قضایی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 14498
چهارشنبه - 18 تیر 1399 - 12:44

کاهش ۵۰ درصدی پرونده های رسوبی در پایتخت

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری تهران گفت: پرونده‌های رسوبی در استان تهران کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

کاهش ۵۰ درصدی پرونده های رسوبی در پایتخت

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری تهران از افزایش ۱۰ درصدی رسیدگی به پرونده‌های قضایی در پایان سال ۹۸ و در محاکم تجدید نظر خبر داد و گفت: پرونده‌های رسوبی در استان تهران کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش فارس، حسن بابایی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری تهران در گزارشی در نشست شورای معاونان دادگستری تهران گفت: با تلاش تمامی کارکنان در محاکم تجدید نظر تهران در پایان سال ۹۸ رسیدگی به پرونده‌های قضایی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری تهران خاطرنشان کرد: عملکرد محاکم تهران با افزایش نرخ رسیدگی از ۹۲ درصد به ۱۰۲ درصد رسیده و در نتیجه عملکرد مثبتی معادل سه هزار و ۱۵۴ فقره پرونده داشته‌اند.

وی افزود: در رسیدگی‌های سال گذشته ۱۰۸هزار و ۳۷  فقره از تعداد بیش از  ۲۱۷هزار پرونده‌های مسن در دادگستری استان تهران کاسته شده که معادل کاهش ۵۰ درصدی پرونده‌های رسوبی در استان تهران است.

بابایی  اظهار داشت : در راستای کاهش جمعیت زندان، تعداد ۱۲۰۰ پرونده زندانی‌دار در دادسرا تجمیع و از این تعداد معادل ۶۰۰ نفر نیز مشمول آزادی مشروط شدند و افزون بر این تشکیل شورای مصلحان برای جلب رضایت از محکومان به قصاص و فعال سازی بیش از پیش کمیسیون عفو در داسرا از دیگر اقدامات صورت گرفته است.