خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه
کد خبر : 14490
سه شنبه - 17 تیر 1399 - 23:57

جزئیات برگزاری نمایشگاه لباس عاشورایی/ استفاده از فناوری رباتیک

دبیر کارگروه مد و لباس کشور از برگزاری پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی با حال و هوای ویژه خبر داد.

جزئیات برگزاری نمایشگاه لباس عاشورایی/ استفاده از فناوری رباتیک

دبیر کارگروه مد و لباس کشور از برگزاری پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی با حال و هوای ویژه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه زنان و جوانان آوای جامعه، سیده مرضیه شفاپور با اعلام این خبر گفت : امسال رویکردهای جدیدی را دنبال کنیم؛ یکی از این رویکردهای تازه، استفاده از فناوری رباتیک بود که در این دوره برای اولین بار اتفاق می‌افتد.

وی افزود: رویداد امسال در سه بخش رقابتی، نمایش آثار برگزیده و بخش جنبی و هنری برگزار می‌شود؛ بخش رقابتی برایمان بخش مهم و بستری است برای اینکه طراحانمان به این نتیجه برسند که بهترین آثارشان را ارائه دهند.

*آمادگی برای برگزاری مجازی نمایشگاه

بنابر اظهارات دبیر کارگروه مد و لباس کشور، همه برنامه‌های این نمایشگاه در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد و امیدواریم شرایط کشور به سمتی حرکت کند که کار ما مثل نمایشگاه عفاف و حجاب تعطیل نشود؛ البته اگر چنین اتفاقی هم رخ دهد، آمادگی این را خواهیم داشت که به صورت مجازی در خدمت مخاطبان و علاقه‌مندان پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی باشیم.

وی به اهداف کارگروه ساماندهی مد و لباس در برگزاری پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه مد و لباس عاشورایی در راستای شرح وظایف ابلاغ شده به کارگروه صورت می‌گیرد؛ امسال طبق نظر شورای سیاستگذاری کارگروه، برنامه‌هایمان را تدوین و پیش‌بینی کردیم که یکی از این برنامه‌ها برگزاری رویداد مد و لباس عاشورایی بود؛ یکی از وظایف اصلی ما ساماندهی فرهنگ پوشش و تقویت الگوهای ایرانی-اسلامی است؛ تلاشمان این است که در این حوزه به سمت استانداردسازی امور پیش برویم؛ از طرف دیگر برگزاری رویدادهایی از این دست می‌تواند باعث کاهش موازی کاری‌های احتمالی در این فضا شود.

*برگزاری کارگاه زره‌بافی

شفاپور همچنین از برگزاری کارگاه زره‌بافی در نمایشگاه لباس عاشورایی نیز خبر داد و  درباره پوشش و چادر ویژه پیاده‌روی اربعین در این جشنواره هم گفت: شاهد نوآوری‌های جدیدی در این حوزه خواهیم بود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در پاسخ به پرسشی درباره اینکه ملاک‌های انتخاب مؤسسات خصوصی برای همکاری با کارگروه چیست؟ عنوان کرد : کارگروه از همکاری همه گروه‌‌ها و فعالان حوزه مد و لباس استقبال می‌کند و با گروه‌های مختلفی جلسه داشته‌ایم که طرح‌های آنها بررسی و برترینها انتخاب شدند. همچنین رزومه کاری گروه‌ها و تعداد رویدادهایی که برگزار کرده بودند نیز بررسی و در نهایت گروه‌های برتر انتخاب شدند.

*طرح استاندار سازی مجموعه های فعال

وی اظهار داشت: در حال حاضر طرح استانداردسازی مجموعه‌های فعال در حوزه مد و لباس را آغاز کرده‌ایم و در حال رصد فعالیت مؤسسات فعال در این حوزه‌ایم تا برای واگذاری رویدادهای آینده حوزه مد و لباس، با آگاهی و ابتکار عمل بیشتری اقدام کنیم.

شفاپور تأکید کرد: مزون‌های غیرقانونی و بدون مجوز با دستور اماکن پلمپ خواهند شد؛ چراکه فعالیت‌هایشان در چارچوب کاری ما نیست و با فعالیت‌های خارج از چارچوبشان، کارگروه را بدنام می‌کنند.

*استفاده از فناوری رباتیک

بر پایه این گزارش ؛ محمدرضا عزیزی؛ دبیر هنری پنجمین رویداد و نمایشگاه لباس عاشورایی هم درباره بخش تازه رباتیک گفت: رباتیک نوعی از پرفورمنس است که قرار است به عنوان یک بخش جانبی در کنار رویداد باشد؛ این اتفاق گامی در راستای فرهنگ‌سازی است و به انتشار مضاعف اخبار رویداد در فضای مجازی منجر خواهد شد.

وی افزود:  از نگاه ما عاشورا یک موضوع بین‌المللی و آزادی‌خواهانه است و دغدغه اصلی ما این است که اکثریت افراد بتوانند در آن مشارکت داشته باشند.

گفتنی است، پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی از ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۹ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.