محیط زیست » نبض جامعه
کد خبر : 1409
یکشنبه - 27 مرداد 1398 - 20:12

شهادت محیط‌بان خوزستانی در ساعت استراحت

این محیط‌بان حین مراجعه به پاسگاه محیط بانی و بدون همراه داشتن تجهیزات همچون جلیقه ضد گلوله به محل گزازش شده مراجعه کرده و به صورت بی رحمانه‌ای از سوی شکارچی مورد حمله قرار می‌گیرد..

شهادت محیط‌بان خوزستانی در ساعت استراحت

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از شهادت یک محیط بان خوزستانی در ساعت استراحت و بهبود شرایط محیط‌بان آسیب دیده قائنی خبر داد.

به گزارش فارس ، وی با تاکید بر اینکه شهادت این محیط بان در اثر سوختگی ۸۵ درصدی رخ داده است، گفت: این حادثه در حین خدمت رخ نداده و محیط‌بان در ساعت شیفت استراحت به منزل مراجعه کرده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست توضیح داد: منزل محیط‌بان هادی پور با نشت گاز آلوده بوده و با روشن کردن یک لامپ در اثر انفجار این محیط بان دچار سوختگی ۸۵ درصدی شده است.

محبت‌خانی گفت: این محیط‌بان در بهترین بیمارستان اهواز بستری شده اما به دلیل وخامت حالش متاسفانه پس از سه روز بستری به شهادت رسید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در باره وضعیت عبدالله اسدی محیط‌بان قائنی که سه روز پیش در اثر حمله یک شکارچی دچار سانحه شده بود،‌ نیز توضیح داد: سه روز پیش از وضعیت این محیط‌بان عیادت کرده و وضعیت وی رو به بهبود است.

وی ادامه داد: این محیط بان به مرکز استان به بیمارستان منتقل شده است.

محبت‌خانی با اشاره به اینکه دو ساچمه در حنجره و مغز این محیط بان در اثر این حمله قرار گرفته است اظهار داشت: اگر جای این ساچمه‌ای ثابت شود محیط بان قائمی را برای ادامه مداوا به تهران منتقل می‌کنیم.

وی در باره نحوه مواجهه و حمله به این محیط بان نیز توضیح داد محیط‌بانان خبری دریافت می‌کنند که در منطقه خارج از مناطق چهارگانه یک شکارچی در حال تعبیه یک دام است، این محیط‌بان حین مراجعه به پاسگاه محیط بانی و بدون همراه داشتن تجهیزات همچون جلیقه ضد گلوله به محل گزازش شده مراجعه کرده و در حالی که اقدام به جمع آوری دام‌ها کرده به صورت بی رحمانه‌ای از سوی شکارچی مورد حمله قرار می‌گیرد و بیست ساچمه به سمت وی شلیک می شود.