آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 13799
دوشنبه - 2 تیر 1399 - 10:43

بهره برداری از نیروگاه برق خورشیدی در بوستان کوهسار

نیروگاه برق خورشیدی ۲۰ کیلوواتی بوستان کوهسار با هدف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، و با نصب ۷۶ پنل خورشیدی به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از نیروگاه برق خورشیدی در بوستان کوهسار

نیروگاه برق خورشیدی ۲۰ کیلو واتی بوستان کوهسار با هدف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، و با نصب ۷۶ پنل خورشیدی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۵ تهران گفت : با توجه به ضرورت تامین ۲۰درصد انرژی مصرفی ساختمان‌های دولتی و اماکن عمومی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر ، نیروگاه ۲۰ کیلو واتی خورشیدی بوستان کوهسار به بهره‌برداری رسید .

رضا علی زمانی افزود : این نیروگاه با نصب ۷۶ پنل خورشیدی، در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر و در هوای پاک و ارتفاع بالای بوستان کوهسار احداث شده است.

معاون خدمات شهری منطقه۵، به کاهش ۱۳تنی گاز CO2 با بهره برداری از این نیروگاه اشاره کرد و اظهار داشت: از مزیت‌های این نیروگاه خورشیدی توان تولید برق سالانه ۳۶ مگاوات بر ساعت است.

علی زمانی تصریح کرد: با احداث این نیروگاه ، انرژی‌های پاک ، ارزان و تجدید شونده توسعه و انتشار گازهای گلخانه‌ای و استفاده از منابع سوختی تجدید ناپذیر و فسیلی کاهش می‌یابد .

وی جایگزینی فرم‌های سبزتر انرژی را گامی مهم برای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت : انرژی پنل‌های خورشیدی با محیط زیست سازگار است و با جایگزینی آن می‌توان از هدر رفت سوخت و آب برای تولید برق و تخریب منابع جلوگیری کرد . پنل خورشیدی طول عمر بلندی دارد و در شرایط نگهداری مناسب ، تا ۲۵ سال و حتی بیشتر قابل استفاده است.