خبر » نبض جامعه
کد خبر : 13688
شنبه - 31 خرداد 1399 - 20:15

اعطای وام ۴۰ میلیونی مسکن به مددجویان روستایی

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد از اعطای وام ۴۰ میلیونی مسکن به مددجویان روستایی کمیته امداد خبر داد.

اعطای وام ۴۰ میلیونی مسکن به مددجویان روستایی

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد از اعطای وام ۴۰ میلیونی مسکن به مددجویان روستایی کمیته امداد خبر داد.

به گزارش میزان، احمدرضا دالوند، درباره  تسهیلات مسکن به مبتلایان به کرونا و خانواده‌های  درگذشتگان، عنوان کرد: در این باره  آمار و گزارش مجزایی در دسترس نداریم، چرا که موضوع خاصی در مورد مددجویان مبتلا به کرونا که مشکل مسکن داشته باشند، منعکس نشده است و اگر موردی هم بوده توسط استان‌ها پیگیری و انجام شده است، اما کمیته امداد در هرجایی که افرادی به مسکن احتیاج داشتند، به ویژه هنگام وقوع بلایای طبیعی نظیرسیل و زلزله کمک کرده است.

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد درباره اعطای وام مسکن به مددجویان کمیته امداد گفت: برای تسهیلات قرض الحسنه در روستا‌ها از ۴۰ میلیون تومان بنیاد مسکن استفاده می‌کنیم ودر شهر‌ها دلیل اینکه بنیاد مسکن نمی‌تواند خدمتی را ارئه دهد، ما ۳۰ میلیون تسهیلات از صندوق قرص الحسنه کمیته امداد به مددجویان اختصاص می‌دهیم و دنبال افزایش این مبلغ در سال جدید هستیم.

وی درباره اقدامات دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد برای اشتغال زایی مددجویان بیکار، خاطرنشان کرد: در سفر‌های مختلف وجلسات استانی وهمچنین صحبت‌هایی که با معاونت محترم اشتغال زایی صورت گرفته است، اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد:  با توجه فعالیت حوزه مسکن در سراسر کشور، به ویژه در استان‌ها دنبال این هستیم که به فرزندان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد که آمادگی لازم را داشته باشند، درزمینه‌های متفاوت آموزش دهیم و از آن‌ها درکار‌های ساختمانی استفاده کنیم، چرا که این کار‌ها تخصصی هستند و بدون آموزش نمی‌توان از مددجویان و فرزندانشان برای کار‌های ساختمانی استفاده کرد.
وی با اشاره با اینکه پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است، افزود: امید است با امضای تفاهم نامه‌هایی بین سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی امر نظیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بتوانیم به این امر دست یابیم و از ظرفیت مددجویان استفاده کنیم.