خبر » نبض جامعه
کد خبر : 13610
پنجشنبه - 29 خرداد 1399 - 19:20

ایجاد حدود ۱۷۶ هزار شغل برای مددجویان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل در کل کشور برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد شد.

ایجاد حدود ۱۷۶ هزار شغل برای مددجویان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل در کل کشور برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد شد.

به گزارش ایسنا، ، سیدمرتضی بختیاری در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد با  نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یاسوج و استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد. وی در این دیدار که در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد با اشاره به خدمات این نهاد به اقشار گوناگون جامعه گفت: هدف اصلی کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است و بجز سالمندان و بیماران صعب‌العلاج که کمیته امداد مادام‌العمر از آن‌ها حمایت می‌کند، دیگر مددجویان باید با ایجاد اشتغال به خودکفایی برسند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل در کل کشور برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد شد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد، ایجاد اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار است تا در کنار اشتغال خانگی، وظیفه مقدس مادری و فرزندپروری آنان نیز حفظ شود. در همین راستا سال گذشته ۵۵ هزار شغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شد.

بختیاری نگاه ویژه مجلس یازدهم به امور محرومان را یک فرصت دانست و تصریح کرد: در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، آمادگی کمیته امداد را اعلام کردیم تا ایجاد اشتغال خانگی برای افراد تحت حمایت کمیته و سایر نیازمندان را با توجه به تجربه موفق این نهاد در کل کشور بپذیریم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه در سال ۹۶ حدود ۱۷۰ هزار شغل برای مددجویان ایجاد شد خاطر نشان کرد : سال ۹۷ بیش از ۱۴۸ هزار شغل و سال گذشته نیز ۱۷۵ هزار شغل ایجاد شد و به دلیل همین موفقیت‌ها، دولت تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد را افزایش داده است.

وی افزود: کمیته امداد در سال ۹۹ اعتباری معادل ۶۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در اختیار دارد که ۱۰۰ درصد آن قرض‌الحسنه است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به وضعیت اشتغال مددجویان در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته بیش از سه هزار مورد اشتغال با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در این استان ایجاد شد.

رئیس کمیته امداد کشور عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌شده که امسال ۲۰۰ هزار شغل در کل کشور ایجاد شود که سهم این استان ۵ هزار و ۵۰۰ مورد است و ۱۶۵ میلیارد تومان هم تسهیلات پیش‌بینی‌شده البته سعی می‌کنیم برای استان‌های محروم سقف تسهیلات لحاظ نکنیم.

بختیاری اظهار داشت : هر کارآفرینی که برای ۱۰ نفر از مددجویان کمیته امداد اشتغال ایجاد کند، به ازای هر مددجو ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود که در این خصوص تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان محدودیتی وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود در دیدار با نماینده ولی‌فقیه، استاندار و دیگر مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: واگذاری کارها و فعالیت ها به مردم در قالب مراکز نیکوکاری از دیگر اقدامات کمیته امداد است تا صندوق‌های صدقات هر محله برای امور نیازمندان همان محله اختصاص یابد. در همین راستا ۲۲ مرکز نیکوکاری ایجاد و ۳۰ هزار صندوق صدقات در کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شده است.

بختیاری به رزمایش همدلی، مواسات و کمک‌ مومنانه اشاره کرد و افزود: در این طرح موجی از همدلی میان همه مردم و دستگاه‌های مختلف شکل گرفت به طوری که ۱۱ میلیون غذای گرم میان نیازمندان توزیع شد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، بختیاری تصریح کرد: در مناطقی که امکان توزیع بسته‌های غذای گرم وجود نداشت، سبدهای ۱۸۰ هزارتومانی توزیع که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته جیره خشک را شامل شد.

وی در بخش دیگری از  سخنان خود به طرح اکرام کمیته امداد اشاره کرد و گفت: ۷۱۰ هزار حامی فعال در سراسر کشور حمایت از ۲۹۰ هزار نفر از فرزندان ایتام را برعهده گرفته‌اند، اظهار کرد: این افراد سال قبل ۹۱۱ میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند که تعداد حامیان ایتام استان کهگیلویه و بویراحمد ۴ هزار نفر است.

رئیس کمیته امداد در ادامه سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد، در مراسم بهره‌برداری از ۷۰۰ واحد مسکن مددجویی استان گفت: تا پایان امسال ۱۵۰۰ واحد مسکن مددجویی دیگر نیز برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ساخته می‌شود که اولویت مسکن‌ با ایتام و خانواده‌های سه نفره و بیشتر است.

در ادامه این سفر، رئیس کمیته امداد از طرح راهبری شغلی صنایع‌دستی و همچنین مرکز نیکوکاری مسجد صاحب‌الزمان سراب تاوه یاسوج بازدید به عمل آورد.