خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 13466
سه شنبه - 27 خرداد 1399 - 11:21

سامانه ۴۰۳۰ برای مشاوره تغذیه

تغذیه صحیح در شرایط کرونا، یکی از اصول مهم در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با کروناست؛ بنابراین لازم است مواد غذایی که در این جهت کمک کننده هستند را بشناسیم. به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع بیماری واگیر کرونا در دنیا و اهمیت بهره‌گیری از تغذیه صحیح در این دوران، از […]

سامانه ۴۰۳۰ برای مشاوره تغذیه

تغذیه صحیح در شرایط کرونا، یکی از اصول مهم در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با کروناست؛ بنابراین لازم است مواد غذایی که در این جهت کمک کننده هستند را بشناسیم.

به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع بیماری واگیر کرونا در دنیا و اهمیت بهره‌گیری از تغذیه صحیح در این دوران، از ۳۱ فروردین ماه امسال، ارائه مشاوره تغذیه از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ کلید خورد.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، این اقدام به سفارش دفتر بهبود تغذیه معاونت بهداشت وزارت بهداشت و طی برنامه‌ریزی، پیگیری و هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت احسان برکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همکاری مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و مدیران تغذیه این معاونت‌ها، توسط مشاورین تغذیه در شبکه بهداشت و درمان کشور که همواره پا به پای اعضای تیم سلامت، در ارتقای سلامت جامعه تلاش می‌کنند، میسر شد.

وی اظهار داشت: تمامی هموطنان می‌توانند از سراسر کشور با شماره‌گیری ۴۰۳۰ و انتخاب کلید ۶ با مشاورین محترم تغذیه ارتباط برقرار کرده و پرسش های خود را در زمینه کرونا در حوزه تغذیه مطرح کرده و مشاوره دریافت کنند.

تعداد مشاوره‌های ارایه شده در اردیبهشت ماه تا نیمه خردادماه بالغ بر ۴۵۰۰۰ ثبت شده است.