آوای شهر » خبر
کد خبر : 13206
یکشنبه - 18 خرداد 1399 - 22:55

طرح ضربتی مبارزه با جانوران موذی در منطقه سه تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه از اجرای مستمر طرح مبارزه با جانوران موذی در سال‌جاری خبر داد.

طرح ضربتی مبارزه با جانوران موذی در منطقه سه تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه تهران از اجرای مستمر طرح مبارزه با جانوران موذی در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، عباس فخارمنش، مبارزه با جانوران موذی از نظر بهداشتی و اقتصادی حائز اهمیت است زیرا این جانوران با خسارت زدن به مواد غذایی باعث کاهش ارزش آنها و انتقال بیماری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می شود.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه، ۳۵ نوع بیماری از جانوران موذی به انسان منتقل می‌شود به همین علت شهرداری ها با روش‌های متعددی از جمله: استفاده از سموم شیمیایی، امواج مافوق صوت، جلب‌کننده‌های شیمیایی، تله‌گذاری، مبارزه بیولوژیکی و مبارزه ژنتیکی از گسترش آنها جلوگیری می کنند.

فخارمنش اظهار داشت: طرح مبارزه با جوندگان موذی با استفاده از طعمه آغشته به سم در محل هایی که عرضه مواد غذایی در آن‌ها زیاد است، جوی‌های روباز دفع فاضلاب و آب‌های سطحی وجود دارد و نیز محل‌های تردد موش‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود : شهروندان نیز باید با رعایت اصول بهداشت و همچنین همکاری لازم در امر جمع‌آوری زباله در این طرح مشارکت کرده و از افزایش و تولید حیوانات موذی جلوگیری کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه به نصب بنرها و تابلوهای اطلاع رسانی را در محل های طعمه گذاری اشاره کرد و گفت : این عملیات به منظور مبارزه با جانوران مضر شهری از جمله موش، مبارزه با آلودگی و کاهش جمعیت این جانوران اجرا می شود.