آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 13198
یکشنبه - 18 خرداد 1399 - 21:38

نیاز به هزار و ۹۰۰ میلیارد اعتبار برای انبارهای هلال احمر

امید است بتوان با تامین یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار، این انبارها به استاندارد ۲ درصد جمعیت ساکن در مناطق مسکونی رسانده شود.

نیاز به هزار و ۹۰۰ میلیارد اعتبار برای انبارهای هلال احمر

براساس برنامه در سال ۹۹ امید است بتوان با تامین یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار، این انبارها به استاندارد ۲ درصد جمعیت ساکن در مناطق مسکونی رسانده شود.

به گزارش گروه سلامت آوای جامعه، سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره موجودی انبارهای امدادی این جمعیت در استان های گوناگون، گفت: باتوجه به وقوع سوانح متعدد در ۳ سال گذشته و مصرف بخش زیادی از موجودی اقلام امدادی در سطح کشور به طور متوسط اکنون موجودی این انبارها ۹دهم درصد است که براساس برنامه در سال ۹۹ امید است بتوان با تامین یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار، این انبارها به استاندارد ۲ درصد جمعیت ساکن در مناطق مسکونی رسانده شود.

وی به تخصیص ۳ باب سوله انبار امدادی با ۲۰ نفر نیروی لجستیک و فنی و ۲ نفر کارشناس آمار به صورت روزانه جهت طرح تقسیم و بارگیری مجدد اقلام اهدایی خارجی و تحویل این اقلام به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و سایر مراکز اشاره و تاکید کرد: روزانه ۲ دستگاه تریلیر و کامیون به منظور انتقال محموله اهدایی خارجی از فرودگاه امام به سازمان امداد، اقدام می کرد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر همچنین از دریافت ۱۴۴ مورد کمک نقدی و غیر نقدی بین المللی از سازمانها و نهادهای گوناگون خبر داد و تاکید کرد: این کمک ها شامل ماسک، دستکش، گان، لباس ایزوله، تب سنج، محافظ صورت، مواد ضدعفونی کننده و دستگاه های ونتیلاتور بود که از سوی صلیب سرخ چین، صلیب سرخ هنگ کنگ، کمیته بین المللی صلیب سرخ، فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، دولت‌های تایلند، عمان و ژاپن، خیرین ایرانی مقیم آمریکا و سوئیس و آژانس های سازمان ملل (برنامه جهانی غذا و سازمانی جهانی بهداشت) بوده است.

وی افزود: در این زمینه انجام هماهنگی لازم به بازدید نمایندگان سازمان امداد بین المللی از محموله اهدایی و انجام هماهنگی برای ترخیص ۵۰ دستگاه ونتیلاتور از سوی جمعیت هلال احمر ایران انجام شد.

نصیری بهره گیری از منابع بین المللی برای تسهیل فرآیند اجرای برنامه های جمعیت در داخل کشور و همکاری و تسریع در امور مهاجران و پناهندگان از طریق نشست های تخصصی بازپیوند خانواده را از دیگر برنامه های معاونت امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر عنوان کرد.