خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 12735
چهارشنبه - 7 خرداد 1399 - 13:59

افزایش ۵ برابری پروانه‌ ساخت فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی

تعداد پروانه‌های ساخت فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی رشد ۵ برابری داشته که نشانگر توانمندی صنعت کشور است.

افزایش ۵ برابری پروانه‌ ساخت فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: تعداد پروانه‌های ساخت فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی رشد ۵ برابری داشته که نشانگر توانمندی صنعت کشور است.

به گزارش گروه سلامت آوای جامعه ، عبدالعظیم بهفر، با تقدیر از تلاش‌های فعالان صنایع آرایشی و بهداشتی در روزهای بحرانی همه‌گیری کرونا و تأمین نیاز کشور، اظهار کرد: همکاران این حوزه در بحران کرونا با فداکاری‌، توانستند کمبودهای موجود در این زمینه را از جمله کمبود فراورده‌های ضدعفونی‌کننده را در مدت کوتاهی  برطرف کنند و نقش مهمی در تأمین سلامت مردم داشته باشند.

وی درباره فراهم آوردن بسترهای لازم برای فعالیت هرچه بهتر صنایع بهداشتی و آرایشی عنوان کرد: این موضوع از دو دیدگاه علمی و مدیریتی قابل‌بررسی و کنکاش است؛ در بحث علمی باید دید که در قانون‌گذاران در دنیا در مورد این محصولات به چه صورت و تحت نظر کدام ارگان‌ها مدیریت می‌شوند. ازآنجاکه حدود دو سال از تشکیل اداره کل آرایشی و بهداشتی می‌گذرد، برخی از وظایف آن بنا به‌ضرورت به ادارات کل دیگر منتقل‌شده بود که با تشکیل اداره کل آرایشی و بهداشتی این وظایف با توجه به حیطه‌های علمی و چارتی تعریف‌شده و اعمال مدیریت هوشمندانه  بطوریکه در  انجام امور خللی ایجاد نشود به این اداره کل منتقل‌شده و یا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ازنظر توان موجود در کشور نیز باید گفت که توان علمی این فعالان چه در صنعت و چه در دانشگاه در تأمین نیازها و حتی تأمین تجهیزات بسیار بالاست. این توانمندی در سال گذشته و پس از نام‌گذاری سال ۱۳۹۸ به‌عنوان سال رونق تولید توسط رهبر انقلاب به‌وضوح دیده شد و حتی بسیاری از فعالان تجاری این حوزه که واردکننده‌ برندهای مختلف بودند، با توجه به شرایط کشور و نیاز موجود، وارد عرصه تولید این محصولات شدند.

بهفر با اشاره به رتبه‌های بالای سلامت محصولات تولیدشده در کشور، اظهار داشت: میزان استقبال فعالان حوزه بهداشتی و آرایشی و تعداد پروانه‌های ساخت قراردادی و معمول از زمانی که اداره کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو آغاز به کارکرده است، با قید ایمنی و سلامت محصول رشد ۵ برابری داشته که این نشانگر توانمندی صنعت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: توان حوزه صنعت آرایشی و بهداشتی کشور در همه‌گیری ویروس کرونا به‌خوبی مشخص بود. درحالی‌که بسیاری از کشورهای پیشرفته از تأمین نیازهای بهداشتی خود برای کنترل بیماری ناتوان بودند، صنعتگران کشور ما، با حفظ کیفیت مطلوب، تولید این محصولات را حتی بیش‌ازحد نیاز انجام دادند.

مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان  غذا و دارو  افزود: با توجه به کیفیت بالایی که محصولات ما در این حوزه داشتند و نظارتی که روی این موضوع انجام شد، ما باوجود تحریم‌ها توانستیم بدون اینکه هیچ احساس کمبودی در کشور احساس شود، صادرات را نیز در حوزه رونق دهیم.

وی  ضمن تقدیر از  تلاش پرسنل و کارگران فداکار بخش تولید محصولات شوینده و بهداشتى  گفت: این قشر به‌عنوان سربازان نظام سلامت، در جبهه دوم حفظ سلامت مبارزه کرده و با تلاش خود مانع از ایجاد کمبود در خصوص فراورده‌های بهداشتی و سلولزی کشور شدند.