خبر » نبض جامعه
کد خبر : 12662
یکشنبه - 4 خرداد 1399 - 13:18

بلا تکلیفی تبدیل وضعیت ایثارگران

مجلس استفساریه پیشین خود را بدون اصلاح، برای شورای نگهبان ارسال کرده و به نظر می‌رسد هنوز تبدیل وضعیت ایثارگران بلاتکلیف بماند.

بلا تکلیفی تبدیل وضعیت ایثارگران

به گفته معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مجلس استفساریه پیشین خود را بدون اصلاح، برای شورای نگهبان ارسال کرده و به نظر می‌رسد هنوز تبدیل وضعیت ایثارگران بلاتکلیف بماند.

به گزارش میزان، بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگری، کلیه دستگاه‌ها موظفند حداقل ۲۵ درصد از ظرفیت‌های استخدامی خود را به خانواده شهدا و جانبازان اختصاص دهند.

این قانون در مجلس به تصویب رسید، اما توسط شورای نگهبان رد شد. چندی پیش استفساریه این قانون دوباره در مجلس تایید و به شورای نگهبان ارسال شد.

مهدی ایزدی گفت: مجلس همان متن استفساریه را بدون هیچ تغییری دوباره تصویب و به شورای نگهبان ارسال کرد.

وی با اشاره به اینکه مجلس بر استفساریه خود اصرار دارد، افزود: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه هیچگونه تغییری در این استفساریه اعمال نشده است، مجددا این قانون به تایید شورای نگهبان و ابلاغ به دستگاه‌ها نرسد.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهارداشت: در صورتی که این استفساریه توسط شورای نگهبان رد شود، این مسئله برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود.

وی عنوان کرد: در صورت ارسال این قانون به مجمع، برای تصمیم گیری و قضاوت میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، نمی‌توانیم درباره سرانجام آن پیش بینی کنیم و باید منتظر نظر آن‌ها بمانیم.

ایزدی در پاسخ به این پرسش که چرا بنیاد شهید درباره اصلاح این استفساریه اقدامی نکرده است، گفت: متاسفانه در تنظیم هر دو این استفساریه ها، کمیسیون مربوطه در جلسات از بنیاد شهید دعوت نکرد و از بنیاد مشورتی درخواست نشد.

وی افزود: مجلس این دوره که تمام شد و باید برای رفع مشکلات بعدی منتظر دوره جدید نمایندگان باشیم.