خبر » گردشگری » نبض جامعه
کد خبر : 12579
جمعه - 2 خرداد 1399 - 11:44

باید به فکر توسعه گردشگری داخلی باشیم

برای جذب گردشگران داخلی و موفقیت در فضای رقابتی، ارائه خدمات با کیفیت ضرورری است.

باید به فکر توسعه گردشگری داخلی باشیم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بازدیدی که به همراه حسن تاجیک، معاون اقتصادی صندوق و سید علیرضا عظیمی‌پور مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا از شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی داشت، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تحریم های ناعادلانه و افزایش بهای ارز، با پایین آمدن نرخ سفر مواجه هستیم لذا برای حل این موضوع باید به فکر توسعه گردشگری داخلی و بهبود ارائه خدمات باشیم.

به‌ گزارش گروه گردشگری آوای جامعه،  اکبر افتخاری در این بازدید، با اشاره به خدمات محور بودن صنعت گردشگری، موفقیت در فضای رقابتیِ بازار و جذب مشتری را در گرو شناخت جامعه هدف و بازاریابی اصولی خواند و خاطر نشان کرد: برای جذب گردشگران داخلی و موفقیت در فضای رقابتی، ارائه خدمات با کیفیت ضرورری است.

وی بهبود کیفیت بازاریابی، بازسازی هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی و آموزش کارکنان این مجموعه را امری مهم دانست و افزود: رشد این سه رأس باید همگام با یکدیگر باشد، در بحثِ آموزشِ روزآمد به کارکنان مجموعه نیز می‌توانیم از کشورهای موفق در این صنعت و راهکارهای سازنده آنان در این حوزه الگو برداری کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری طراحی مدل تامین مالی برای هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی را ضروری دانست و با اشاره به ارزش برند هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در تولید ارز، بر برندسازی دوباره این مجموعه تأکید کرد.

وی معرفی مشتری‌های انحصاری و تهاتر شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری با گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی را، در گرو ارائه کیفیت بالای خدمات از سوی این مجموعه دانست و تصریح کرد: برای این منظور ایجاد یک سیستم بینابینی مدیریتی و تفکرِغالبِ درآمد‌زایی لازم است.

محمدرضا پوینده، مدیرعامل شرکت ایرانگردی و جهانگردی نیز در جریان این بازدید جبران عقب افتادگی اقتصادی ناشی از شیوع کرونا را امری ضروری دانست و گفت: این مجموعه با اتخاذ تدابیر لازم با قدرت و صلابت هرچه بیشتر نسبت به گذشته، سعی در گذر از موانع به وجود آمده دارد.

وی خاطر نشان کرد: برندسازی مجدد و جذب مشتری، از اولویت‌های اصلی این مجموعه است.