آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 12539
پنجشنبه - 1 خرداد 1399 - 10:24

هشدار درباره دروغ پردازی در فضای مجازی

سرپرست پلیس فتا پایتخت از کاربران فضای مجازی خواست به اخبار نادرست و بدون اعتبار و کلیپ‌های جعلی در فضای مجازی اعتماد نکنید.

هشدار درباره دروغ پردازی در فضای مجازی

سرپرست پلیس فتا پایتخت با تاکید بر اینکه انتشار اخبار کذب جرم است، از کاربران فضای مجازی خواست به اخبار نادرست و بدون اعتبار و کلیپ‌های جعلی در فضای مجازی اعتماد نکنید.

به گزارش گروه حوادث و انتظامی آوای جامعه، سرهنگ گودرزی گفت: حضور و تعامل کاربران مختلف با فرهنگ ها، تربیت‌ها و آداب اجتماعی متفاوت، می‌طلبد یک سری قاعده برای حفظ حریم خصوصی بنا شود تا افراد با رعایت آن به حفظ و رعایت “اخلاق” دست بزنند.

علاوه بر حفظ کریم خصوصی در فضای مجازی تبادل اطلاعات و داده‌ها در بین کاربران فضای مجازی است که امنیت فکری و عمومی و یا حتی خصوصی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: با توجه به افزایش کاربران فضای مجازی و اخبار و اطلاعاتی که در این فضا در حال انتشار و گردش است، مردم باید اخبار جعلی و کذب را از اخبار صحیح تشخیص دهند و در امر انتشار اخبار کذب مشارکت نکنند.

سرپرست پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: در این روز‌های کرونایی، چالش‌های خودرویی و صعود بورس خیلی از اخبار‌های نادرست و کذب باعث سردرگمی شهروندان و تشویش اذهان عمومی، نگرانی خانواده‌ها می‌شود و تاثیر آن باعث ایجاد باور غلط و درست از اخبار منفی در این فضا شده است و بازتاب آن در زندگی افراد جامعه تاثیر گذار خواهد بود و آن‌ها را به مسیر‌های غلط هدایت می‌کند.

وی افزود: متاسفانه در این ایام برخی از کانال‌های غیر رسمی و متفرقه، اخباری در ارتباط با افراد، اشخاص و نهاد‌ها و سازمان‌ها در فضای مجازی منتشر می‌کنند یا آن‌ها این اطلاعات را از منابعی غیر رسمی و بدون کارشناسی فنی و پزشکی و تخصصی برداشته و از قابلیت‌های این فضا یعنی سرعت و سهولت در انتشار سوء استفاده می‌کنند غافل از اینکه این انتقال سریع مطالب می‌تواند بازخورد‌های عمیق و در سطح بیشتری داشته باشد.

این مقام انتظامی گفت: کاربران فضای باید بدانند برابر قانون جرایم رایانه ای، ایجاد شایعات و دروغ پردازی برای انحراف افکار عمومی و یا تحریک دیگران علیه موضوعی و یا نهاد‌ها و سازمان‌ها در فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.