آوای شهر » خبر
کد خبر : 12428
یکشنبه - 28 اردیبهشت 1399 - 21:44

احداث دهکده ورزش در بوستان کوهسار

شهردار منطقه ۵ تهران ایجاد فضای مناسب ورزشی برای خانواده ها را ضروری دانست و گفت : این فضا باید با کمترین میزان دخالت در طبیعت صورت گیرد .

احداث دهکده ورزش در بوستان کوهسار

امکان ایجاد دهکده ورزشی بوستان کوهسار در بازدید مشترک شهردار منطقه ۵ تهران ،، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران بررسی شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، ، فریدون حیدری شهردار منطقه ۵ تهران گفت : درباره ایجاد و افزایش سرانه های ورزشی برای احداث دهکده ورزش در محدوده ای از بوستان کوهسار طراحی اولیه ای صورت گرفته که فاز نخست آن مورد تایید منابع طبیعی قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه در این بازدید ظرفیت بوستان کوهسار برای اجرای طرح دهکده ورزش ارزیابی می شود ، گفت : ایده های بسیاری درباره طرح هایی که نفع آن به مردم و شهروندان برخواهد گشت مطرح شده ، اما بسیاری از این ایده ها اجرایی نمی شود ما در تلاش هستیم با استفاده بهینه از فضاهای در اختیار ، خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهیم .

شهردار منطقه ۵ ایجاد فضای مناسب ورزشی و گردشگری برای خانواده ها و شهروندان را ضروری دانست و گفت : این فضا باید با کمترین میزان دخالت در طبیعت صورت گیرد .

وی به حذف نخاله های ساختمانی و رفع فضاهای بی دفاع شهری در فرحزاد اشاره کرد و گفت : . ما در تلاش هستیم متناسب با فضای محدوده بدون ایجاد کمترین آسیب به طبیعت و ایجاد ساخت و ساز های متناسب ، شرایط مطلوبی را برای شهروندان فراهم آوریم چه بسا اقدامات همسو و هماهنگ با طبیعت ماندگار تر خواهد بود و بهتر حفظ می شود . حیدری افزود : برنامه های خاصی نیز در خصوص اجرای فعالیت های احداثی و ورزشی در محله کن ، با توجه به نیاز مردم این محله در دست اقدام است .

حیدری گفت : امیدواریم نگاه سازمان ورزش و کمیسیون ورزش شورا در منطقه ۵ روشن تر شود و مدیران ما در مجموعه شهرداری منطقه با این دید بیشتر آشنا شده تا منشاء خیری برای مردم و شهروندان باشند .

حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در جریان این بازدید گفت : یکی از اتفاق های خوبی که امیدواریم با رفع کرونا رخ دهد احیاء مجدد فعالیت های ورزشی است .

وی گفت : ما پیشتر رویدادهایی به عنوان خیابان ورزش داشتیم که متاسفانه معلق شده و امیدواریم با رویکرد جدید سازمان ورزش و همکاری مناطق شاهد احیاء مجدد خیابان ورزش که یک رویداد همگانی خانوادگی – ورزشی شهر تهران است ، باشیم .

نظری اظهار داشت : با توجه به مشکلاتی که در دوران کرونا پیش آمد بنا داریم پس از عبور از شرایط کنونی ، اقدامات مناسبی را برای بالا بردن روحیه شهروندان فراهم و فضای شاداب و فعالیت های مفرح را احیا کنیم .

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت : در کنار فعالیت های اینچنینی در تلاش هستیم تا زیر ساخت های لازم را در شهر تهران برای ایجاد سرانه بیشتر فضای ورزشی و بهرمنده ی بیشتر شهروندان به وجود آوریم .

وی  گفت: با توجه به تجربه ی دوران کرونا و عدم امکان انجام بسیاری ازفعالیت های ورزشی به صورت حضوری و فیزیکی در تلاش هستیم که لیگ های مجازی را همچنان در سطح شهر داشته باشیم کما اینکه این اتفاق در نوروز امسال رقم خورد و در ماه مبارک رمضان جام مجازی بازی های الکترونیکی را داریم که این جام برای جوانان و نوجوانان و کسانیکه بازی های موبایلی و کنسولی انجام می دهند جذاب است . وی گفت : امیدواریم مجموعه این اقدامات بتواند باعث بهبود حال روحی شهروندان هر چند اندک شود .

امیر محسنی مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز گفت :در جمع بندی که با شهردار منطقه ۵ داشتیم ، یکی از مکان هایی که در آینده به عنوان دهکده ورزش تهران راه اندازی می شود محدوده ای از بوستان کوهسار است .

وی گفت رویکرد ما در دهکده ورزش رویکرد خانواده محور و افزایش مهارت های زندگی برای همسران و فرزندان و خانواده ها است. محسنی افزود : دهکده ورزش بنیانش بر اساس راهبرد تعامل بیشتر خانواده در کنار هم و بدون چالش های ناشی از حضور تکنولوژی است تا خانواده ها با ابزارهای عادی دراین فضا قرار گیرند و تجربیات جدیدی را به دست آورند.