درخواست غیرحضوری بازنشستگی تامین اجتماعی
سازمان تامین اجتماعی برای کاهش مراجعه های غیرضروری، امکان ارائه درخواست بازنشستگی عادی را در سامانه اینترنتی خود فراهم کرده است.
سازمان تامین اجتماعی برای کاهش مراجعه های غیرضروری، امکان ارائه درخواست بازنشستگی عادی را در سامانه اینترنتی خود فراهم کرده است.
به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه ، از بیست و یکم اردیبهشت ماه ۹۹، امکان ارائه درخواست بازنشستگی عادی در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir ایجاد شده و بیمهشدگان میتوانند با ورود به سامانه با کد کاربری و رمز عبور مختص خودشان و از طریق گزینه درخواست بازنشستگی، نسبت به تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست اقدام کنند.
چنانچه درخواست بازنشستگی خارج از وقت اداری یا ایام تعطیل توسط بیمهشده ارسال شود، ثبت درخواست در سیستم شعبه تامین اجتماعی، در اولین روز کاری بعدی صورت میگیرد.
بیمهشدگان لازم است پس از ثبت درخواست بازنشستگی غیرحضوری تا اطلاع ثانوی به شعبه تامین اجتماعی مراجعه نکنند. به محض اعلام سابقه از سوی واحد نامنویسی و حسابهای انفرادی، مراحل بعدی انجام فرایند بازنشستگی، به متقاضی اطلاعرسانی میشود.
اخذ و کنترل اصل شناسنامه بیمهشده و امضای فرم درخواست بازنشستگی به منظور احراز هویت وی در اولین مراجعه الزامی است.