خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 11975
سه شنبه - 16 اردیبهشت 1399 - 17:35

چگونگی حمایت هلال احمر از استارت آپ ها / دریافت ۱۱۲ محموله بین المللی

استارت آپ ها طرح های خود را به صورت مکتوب به معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر ارسال کنند تا مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

چگونگی حمایت هلال احمر از استارت آپ ها / دریافت ۱۱۲ محموله بین المللی

رئیس جمعیت هلال احمر درباره حمایت از موسسات دانش بنیان و استارت آپ هایی که در زمینه امداد و نجات فعالیت می کنند، گفت: استارت آپ ها طرح های خود را به صورت مکتوب به معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر ارسال کنند تا مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. در این زمینه از طرح های فن آورانه برای حل مشکلات امدادرسانی به آسیب دیدگان استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت آوای جامعه، کریم همتی با بیان این مطلب در یک نشست خبری در آستانه فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر افزود: از روز اول تلاش کردیم تا بصورت شفاف و روشن کمک های مردم را به آسیب دیدگان از بیماری کرونا برسانیم و امانتدار خوبی باشیم در حال حاضر ۵۰ میلیارد تومان کمک غیر نقدی و بیش از ۳۰ میلیارد تومان کمک نقدی به جمعیت هلال احمر اهدا شده و ما نیز به عینه همین مقدار را به دست نیازمندان می رسانیم.

فعالیت ۳ هزار و ۴۰۰ امدادگر

رئیس جمعیت هلال احمر از تلاش های این نهاد برای کمک به مدیریت بیماری کرونا خبر داد و افزود: در وهله اول تلاش کردیم شرایطی را برای آموزش همگانی، ایجاد دوره های مجازی مفید و خودارزیابی فراهم کنیم که با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

وی با اشاره به ابلاغ ستاد مرکزی کرونا درباره وظیفه جمعیت هلال احمر برای کنترل ورودی و خروجی شهرها افزود: بالغ بر ۳ هزار و ۴۰۰  امدادگر و داوطلب در سراسر کشور در مدت تعیین شده نسبت به غربالگری و بررسی ۲۱ میلیون نفر در ۷ میلیون و ۵۰۰ خودرو اقدامات لازم را انجام دادند و ۱۴ هزار مورد مشکوک به مراکز درمانی ارجاع داده شد.

دریافت ۱۱۲ محموله بین المللی

وی با تاکید بر اینکه حجم کمک های داخلی در موضوع کرونا به قدری بوده که نیاز به استمداد بین المللی نداشته ایم افزود: با توجه به ماهیت وجودی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، همه ۱۹۱ جمعیت ملی تلاش می کنند که در بحران ها یاور و حامی همدیگر باشند بنابراین ما نیز در این موضوع تعاملات خوبی را با سایر جمعیت های ملی داشتیم

همتی با اشاره به کمک های رسیده از بسیاری از کشورها مثل چین، ژاپن، قطر و کویت خاطر نشان کرد: ۱۱۲ محموله بین المللی برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفت که کمک های غیر نقدی در اختیار ستاد مرکزی کرونا قرار داده شد تا نسبت به توزیع آنها اقدام شود. همچنین کمک های نقدی نیز با توجه به نیت و نظر اهدا کننده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

توزیع ۲۵۰ هزار بسته معیشتی 

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت گسترده جمعیت هلال احمر قبل، حین و بعد از وقوع کرونا از توزیع ۲۵۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ریالی ۳۰۰ هزار تومان از منبع کمک های مردمی خبر داد و افزود: در حال حاضر ۶ استان بسته های حمایتی را برای گروه های آسیب پذیر فراهم کردند و امروز نیز ۲۵ استان دیگر نسبت به آماده سازی و توزیع این بسته های حمایتی اقدامات لازم را انجام خواهند داد تا نوعدوستی مردم ایران به دست هموطنان نیازمند برسد.