آوای شهر » خبر
کد خبر : 11614
شنبه - 6 اردیبهشت 1399 - 22:59

خشکه چینی نهر سعدآباد باعث خشک شدن درختان می شود

نهر باید مسیر طبیعی خودش را طی کند و هیچ خشکه‌چینی در این نهر انجام نخواهد شد چرا که در این صورت درختان آسیب می‌بینند.

خشکه چینی نهر سعدآباد باعث خشک شدن درختان می شود

نهر باید مسیر طبیعی خودش را طی کند و هیچ خشکه‌چینی در این نهر انجام نخواهد شد چرا که در این صورت درختان آسیب می‌بینند و ما باید پاسخگوی پرسشگران میراث طبیعی و دغدغه مندان محیط‌ زیست باشیم.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  مجید صالحی فیروزآبادی مدیر روابط عمومی شهرداری این منطقه درباره ریزش دیوار کاخ سعدآباد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: شمال تهران به جهت موقعیت جغرافیایی دارای آبهای سطحی و زیرزمینی است که برای هدایت آنها در سطح منطقه انهار و برای آبهای زیرزمینی قنوات قدیمی وجود دارد که داخل این نهرها درختانی  کهن‌سالی هستند که باید نسبت به آبیاری و حفظ و نگهداری از آن‌ها اقدام کنیم.

وی گفت: شهرداری منطقه یک به جهت حفظ درختان داخل این انهارخشکه‌ چینی‌هایی را که وجود داشته و سبب خشک شدن درختان و از بین رفتن درختان قدیمی چنار خیابان دربند و سایر محورهای شمال تهران می‌شد جمع‌آوری کرد چراکه آب باید به زمین نفوذ کند و مورد استفاده این درختان قرار گیرد و باید نهر طبیعی در آنجا جاری می‌شد.

صالحی با اشاره به اینکه شهرداری نمی‌تواند برای حفظ و پایدارسازی دیوار ملکی که در این مورد متعلق به میراث فرهنگی است، فضای سبز را فدای حفظ دیوار کند و برای هرکدام از این‌ها باید تمهیدات جداگانه‌ای اجرا شود افزود: شهرداری هیچ مسئولیتی در قبال استحکام‌بخشی، پایدارسازی و ایمن‌سازی به‌منظور حفظ و نگهداری از دیوار املاک حقیقی و حقوقی ندارد و در قبال فروریختن دیوار سعدآباد مسئول نیست و هر مالک خود باید نسبت به حفظ و پایدارسازی دیوار ملک خود اقدام کند.

وی تصریح کرد: ارتباط وجود نهر و ریختن دیوار قدیمی به دلیل نمناکی ارتباط مناسبی نیست و بالطبع خود مجموعه سعدآباد باید تمهیدات لازم را برای حفظ و نگهداری از دیوار قدیمی و میراثی که داشتند انجام می‌دادند.

وی افزود: تاکنون هیچ درخواستی هم از طرف مالک ملک موصوف دریافت نکرده‌ایم که شهرداری باید تمهیداتی را اجرا و یا در طرح پایدارسازی و ایمن‌سازی این دیوار انجام دهد.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران خاطرنشان کرد: مجموعه کاخ سعد آباد یکی از بزرگترین مجموعه های فرهنگی و تاریخی کشور است که در منطقه یک قرار دارد و شهرداری همیشه میراثبان فرهنگ و تاریخ بوده و هست لذا اگر اقدام یا کمکی از بابت همراهی از شهرداری می‌خواهند می‌توانند از ما درخواست کنند و ما در خدمتشان خواهیم بود.