آوای شهر » خبر
کد خبر : 11592
شنبه - 6 اردیبهشت 1399 - 15:50

مسابقات ورزشی مجازی در منطقه ۲ پایتخت

همزمان با تعطیلی مجموعه های ورزشی و ضرورت مشارکت شهروندان در پویش “درخانه بمانیم “،مسابقات ورزشی مجازی برگزار می شود.

مسابقات ورزشی مجازی در منطقه ۲ پایتخت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۲ “گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان ،همزمان با فضاسازی معنوی و اکران طرح های فرهنگی و مذهبی، ویژه برنامه های گسترده فرهنگی،ورزشی و مذهبی متناسب با شرایط ناشی از بحران کرونا در محلات ۲۱ گانه منطقه اجرا می شود.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، یوسف مزارعی،معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۲ با اعلام این خبر گفت : با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا ،همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ، ویژه برنامه های متنوع در بخش های فرهنگی، ورزشی ، مذهبی و سلامت با بهره گیری از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در سطح محلات ۲۱ گانه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه انتشار و ترویج مبانی انسان ساز قرآن و عترت به صورت مجازی با توجه به شیوع ویروس کرونا و پویش همگانی” در خانه بمانیم”مورد توجه مدیریت منطقه قرار دارد، افزود : برگزاری مسابقات قرآنی ، همه خوانی مجازی قرآن ، قصه گویی ، سرودهای رمضان ، موسیقی رمضان ، رمضان در اقوام ایرانی ، رمضان و ملل مسلمان ، کتاب های رمضان ، تولید پادکست های رمضان ، مسابقه سفره های افطار رمضان ، گردشگری مجازی در رمضان ، از مهم ترین برنامه های فرهنگی در این ایام است که به صورت مجازی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ارزشمندترین جلوه‌های ماه مبارک رمضان اکرام و حمایت از نیازمندان است افزود: درهمین راستا طرح کمک مومنانه به منظور کمک به اقشار آسیب‌پذیر اقتصادی ناشی از ویروس کرونا و نیازمندان این منطقه با مشارکت خیرین محلی و شورایاری محلات در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز شد.

مزارعی ادامه داد: پس از سخنرانی رهبر انقلاب در روز ولادت امام زمان و اشاره به لزوم حمایت از اقشار ضعیف و نیازمندی که با شیوع بیماری در سطح کشور و قرنطینه انجام شده آسیب دیده اند این طرح اجرا می شود.

معاون شهردار منطقه ۲ به برگزاری مسابقه بالکن های نورانی ویژه ساختمان ها و برج های بلند مرتبه منطقه اشاره کرد و گفت :با توجه به تعطیلی مجموعه های ورزشی و ضرورت مشارکت شهروندان در پویش “درخانه بمانیم “،مسابقات ورزشی مجازی همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی همچنین تقدیر از کادر درمانی بیمارستان های سطح منطقه با اهدا گل و نشان شهروندی منطقه۲ را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: پخش مناجات و دعاهای ماه مبارک رمضان و اذان از بلندگوهای تمامی بوستان ها و مساجد سطح منطقه ، در کنار برنامه ریزی به جهت برگزاری متمایز شب های احیا در محلات منتخب در دستور کار است .

مزارعی در پایان با اشاره به فضاسازی های محیطی در میادین و معابر سطح منطقه با اکران طرح های فرهنگی و مذهبی با ، از شهروندان منطقه۲ خواست تا کماکان با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی در کنترل این ویروس تا بازگشت کامل سلامتی به جامعه ، تلاش نموده و از ایام ماه مبارک رمضان برای اخذ آرامش و افزایش تاب آوری خود و اعضای خانواده با محوریت ارتقای فعالیت های معنوی بهره ببرند.