آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 11454
پنجشنبه - 4 اردیبهشت 1399 - 12:26

موتور سیکلت سواران مقصر در ۶۲ درصد تصادف ها

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت: در ۶۲ درصد از تصادفات، موتورسیکلت سواران مقصر حادثه هستند.

موتور سیکلت سواران مقصر در ۶۲ درصد تصادف ها

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت: در ۶۲ درصد از تصادف ها، موتورسیکلت سواران مقصر حادثه هستند.

به گزارش میزان ، سرهنگ احسان مومنی گفت: در سال گذشته، ۳۶ درصد از متوفیان تصادف ها، موتورسواران بودند که بیشتر آن‌ها به علت ضربه وارده به سر و صورت جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: در بررسی تصادف ها منجر به فوت شهر تهران مشخص شد؛ این افراد بین ۱۸ تا ۳۰ ساله بودند. سرهنگ مومنی درباره بازه زمانی بیشتر تصادفات  اظهار داشت : ۴۵ درصد از تصادفات موتورسواران، در ساعت ۲۰ الی ۲۳ در  تاریکی هوا به وقوع پیوسته است.

این مقام انتظامی با اشاره به دلیل تصادف ها گفت: بیش از ۳۲ درصد از علت تصادفات،   عدم توانایی در کنترل موتورسیکلت ناشی از سرعت بالا است. همچنین در ۶۲ درصد از تصادفات، موتورسیکلت سواران مقصر حادثه هستند.

سرهنگ مومنی به رانندگان موتورسیکلت توصیه کرد: راننده و سرنشین موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده نمایند. همچنین چراغ جلو موتورسیکلت علاوه بر شب در ساعات روز نیز برای بهتر دیده شدن روشن باشد.

وی افزود: از حرکات مارپیچ و تغییر مسیر‌های ناگهانی، حرکات در بین خودرو‌ها، جابجایی بار‌های حجیم ، عبور از محل‌های غیر مجاز و صحبت کردن با تلفن همراه و سرنشین  خودداری کرده و پایبند به اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باشند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت اظهار داشت: رعایت قوانین و مقررات راهور برای موتورسیکلت سواران مانند سایر وسایل نقلیه دیگر  لازم و اجباری است.