خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 11390
پنجشنبه - 4 اردیبهشت 1399 - 02:23

هشدار درباره افزایش مهدهای غیرمجاز در ایام کرونایی

اگر مهدها بازگشایی نشوند برخی از مراکز غیرمجاز و غیراستاندارد در این ایام رشد خواهند کرد.

هشدار درباره افزایش مهدهای غیرمجاز در ایام کرونایی

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از تهیه ضوابط بازگشایی مهدهای کودک در قالب گام‌های گوناگون خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی با بازگشایی کلی مهدهای کودک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موافق است، اما باید ستاد ملی کرونا مجوز لازم در این باره را صادر کند.

به گزارش ایسنا، سعید بابایی ، درباره وضعیت تعطیلی مهدهای کودک به دنبال شیوع کروناویروس افزود: سازمان بهزیستی با بازگشایی کلی مهدهای کودک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موافق است، اما باید ستاد ملی کرونا مجوز لازم در این باره را صادر کند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور ضوابط بازگشایی مهدهای کودک را در قالب گام‌های گوناگون آماده کرده است، اظهار داشت: امیدواریم تا با مجوز ستاد ملی کرونا مهدهای کودک بازگشایی شوند و این تلاش‌ها با حفظ و تاکید بر منافع کودکان هرچه زوتر محقق شود.

بابایی در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات والدینی که هم اکنون در محل کار خود حاضر می‌شوند نیز اظهار داشت: وقتی مشاغل گوناگون بخش خصوصی بازگشایی شده و از بسیاری از دورکاری‌های بخش دولتی کاسته شده است و همچنین مشاغل حساسی مانند پرستاران و پزشکان و کادر درمانی در حال حاضر مشغول کارند، باید فضایی امن برای نگهداری فرزندان آنان فراهم شود.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد : اگر مهدها بازگشایی نشوند برخی از مراکز غیرمجاز و غیراستاندارد در این ایام رشد خواهند کرد. به همین دلیل به نظر می‌رسد باید مسیر را به گونه‌ای تنظیم کنیم که منجر به بازگشایی قاعده‌مند مهدها شود.