خبر » گردشگری » نبض جامعه
کد خبر : 11326
سه شنبه - 2 اردیبهشت 1399 - 10:36

ضرورت حمایت از فعالان حوزه گردشگری

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران بر ضرورت حمایت دولت از فعالان حوزه گردشگری با شیوع کرونا تاکید کرد.

ضرورت حمایت از فعالان حوزه گردشگری

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران بر ضرورت حمایت دولت از فعالان حوزه گردشگری با شیوع کرونا تاکید کرد.

به گزارش میزان، حسن خلیل آبادی، به تشریح وضعیت تورلیدر‌های تهرانی با توجه به شیوع کرونا پرداخت و گفت: رسیدگی به وضعیت تورلیدر‌های تهرانی بر عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که پیگیری‌های موثری را در این زمینه انجام داده‌اند و دولت همچون اقشار دیگر باید تسهیلاتی را به این منظور درنظر بگیرد.

وی ادامه داد: وضعیت فعالان گردشگری با شیوع کرونا اصلا خوب نیست و شاید صنعت گردشگری و تورلیدر‌ها یکی از مشاغلی بود که بیشترین آسیب را در این زمینه دید و امیدواریم که پیگیری‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است بتواند به سرانجام برسد.

این عضو شورای شهر تهران در ارزیابی طرح ستاد گردشگری تهران برای همکاری با تورلیدر‌های تهرانی در تولید پادکست‌های گردشگری تصریح کرد: ستاد گردشگری شهرداری تهران احتمالا به فعالان این مشاغل کمک می‌کند، اما فکر نمی‌کنم کمک آن‌ها به میزانی باشد که بتواند امورات این افراد را بگذارند چراکه شرایط شهرداری هم از وضع چندان مناسبی برخوردار نیست.

خلیل آبادی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا امکان دارد با با توجه به فعالیت مجدد اصناف، اماکن گردشگری هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، خاطرنشان کرد: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل مخصوصی را درباره مراکز گردشگری با رعایت مسائل بهداشتی تدوین و اعلام کند، می‌توان برخی از اماکن گردشگری را دوباره راه‌اندازی کرد، اما این مساله منوط به نظر ستاد ملی مقابله با کروناست.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در اینجا منظورم برخی اماکن گردشگری است که محوطه بزرگ و باز دارند و سرپوشیده نیستند برای مثال برخی محوطه‌های تاریخی و گردشگری که محوطه‌های باز دارند و افراد می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آن تردد کنند، می‌توانند در این دسته قرار بگیرند، هرچند که بازگشایی این مراکز نیز مشروط به تایید ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی ادامه داد: مهمترین مشکلی که در زمینه صنعت گردشگری وجود دارد، رکود بازار گردشگری است چراکه اولویت کنونی مردم گردشگری نیست و آنان ترجیج می‌دهند با توجه به ترسشان از این بیماری در خانه بمانند و برای مردم هم بهتر است تا در خانه بمانند.