چگونگی رعایت فاصله گذاری اجتماعی
فاصلهگذاری اجتماعی به مجموعه تدابیر و اقداماتی اطلاق میشود که منجر به رعایت فاصله ایمن و جلوگیری از انتقال بیماری میشود.
فاصلهگذاری اجتماعی به مجموعه تدابیر و اقداماتی اطلاق میشود که منجر به رعایت فاصله ایمن، کاهش تماس افراد و جلوگیری از انتقال بیماری میشود.
به گزارش گروه شهری آوای جامعه، در طرح فاصلهگذاری اجتماعی لازم است موارد زیر رعایت شود:
اگر میتوانید از خانه کار کنید، تردید نکنید.
اما ممکن نیست، سعی کنید فاصله با همکارانتان را زیاد کنید.
ارتباطات اجتماعی در محل کار را کم کنید.
ملاقاتهای غیرضروری را لغو کنید.
به غذاخوری محل کار نروید. کاهش مواجهه چهره به چهره کارکنان و استفاده حداکثری از تلفن، شبکههای اجتماعی و ویدئو کنفرانس برای برگزاری جلسات حتی برای کارکنانی که در داخل یک ساختمان کار میکنند.
در صورتی که مواجهه چهره به چهره ناگزیر است، حداقل زمان ممکن و حداکثر فاصله دو متر رعایت شود.
اجتناب از تجمع در محل کار
استفاده از وسایل ایاب و ذهاب با 50 درصدظرفیت سرنشین موجود به منظوررعایت فاصله ایمن حداقل یک متری سرنشینان الزامی است.
ایجاد رعایت فاصله ایمن بین کارکنان در حین سرو غذا در محل غذا خوری یا آبدارخانه.
قرار دادن صندلی مراجعان در فواصل لازم و ایمن از یکدیگر و به دور از کارکنان.
استفاده از سیستمهای صوتی برای برقراری ارتباط مشتریان با متصدیان در فواصل ایمن، حداقل یک متر. بین کارکنانی که با ارباب رجوع سر و کار دارند از موانع شیشه ای یا پلاستیکی استفاده شود و جهت برقراری ارتباط در صورت امکان از تجهیزات میکروفون و بلندگوی میزی استفاده کنید.
درمکانهای تجمع مثل رستورانها، سالنهای ورزش، کنسرتها یا فستیوالها حاضر نشوید.
در صف ها به ویژه در داروخانه ها و نانواییها حفظ رعایت یک متری ضروری است.
وقتی ناچار هستید به فروشگاه بروید این کار را در غیر از ساعات شلوغی انجام دهید. فاصله دو متری را با دیگران حفظ کنید چرا که یک عطسه یا سرفه کافی است تا بیماری را بگیرید.
اگر مدرسه فرزندانتان تعطیل شده است آنها را به پارک یا مکانهای تجمع نبرید. نگذارید احساس اینکه «من که سالم هستم» شما را فریب دهد.
حتی اگر احساس میکنید خوب هستید، باز هم ممکن است آلوده شده باشید و ویروس را در دوره نهان خود به دیگران منتقل کنید؛ به دیگرانی که ممکن است از قشر آسیبپذیر جامعه باشند و توان تحمل بیماری جدی را نداشته باشند.
استفاده حداکثری از تلفن، شبکههای اجتماعی و ویدئو کنفرانس برای برگزاری جلسات حتی برای کارکنانی که در داخل یک ساختمان کار میکنند.
در صورتی که مواجهه چهره به چهره ناگزیر است، حداقل زمان ممکن و حداکثر فاصله ۲ متر( رعایت گردد.
رعایت فاصله ایمن بین کارکنان در حین سرو غذا در محل غذا خوری یا آبدارخانه.
کاهش تعداد کارکنان به یک سوم و انجام دورکاری جهت کاهش تراکم کارکنان در محیط های اداری و کاهش ساعت کاری کارکنان در مواقعی که منجر به تولید صف برای ارباب رجوع نشود.