خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 10981
دوشنبه - 25 فروردین 1399 - 02:40

پاسخ به ۳۶۰ هزار تماس تلفنی درباره کرونا

رئیس مرکز ۱۶۶۶ سازمان بیمهٔ سلامت ایران ، از ارائهٔ پاسخ به بیش از ۳۶۰ هزار تماس تلفنی با سامانهٔ ۱۶۶۶ این سازمان درباره ویروس کرونا خبر داد.

پاسخ به ۳۶۰ هزار تماس تلفنی درباره کرونا

رئیس مرکز ۱۶۶۶ سازمان بیمهٔ سلامت ایران با تأکید بر بسیج تمامی امکانات کشور برای مقابله با ویروس کرونا، از ارائهٔ پاسخ به بیش از ۳۶۰ هزار تماس تلفنی با سامانهٔ ۱۶۶۶ این سازمان درباره ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه سلامت آوای جامعه، جواد مهراندیش درباره خدمات این سازمان به بیمه‌شدگان و سایر اقشار کشور در مواجهه با ویروس کرونا، از اقدام فوری مرکز ۱۶۶۶ این سازمان در راه‌اندازی مرکز تماس ویژهٔ کرونا خبر داد و گفت: با افزایش ظرفیت ورودی تماس‌های مرکز ۱۶۶۶ به ۱۲۰ تماس هم‌زمان، امکان پاسخ‌گویی به تماس‌ها در خصوص کرونا تسهیل شده است.

از دهم اسفندماه سال گذشته روزانه بیش از ۷۰ پرستار در سه شیفت کاری به سؤالات عمومی مردم دربارهٔ ارائهٔ خدمات، پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، مراکز ۱۶ ساعته، درمانگاه‌های معین و بیمارستان‌های مرجع معرّفی‌ شده درهراستان و ارجاع به آن‌ها به جهت درمان، پاسخ داده‌اند. همچنین در هر شیفت، ۱۰ پزشک پاسخ‌گوی سؤالات تخصّصی مردم بوده‌ است.

رئیس مرکز ۱۶۶۶ سازمان بیمهٔ سلامت ایران افزود: تا بیستم فروردین‌ماه بیش از ۳۶۰ هزار تماس با پرستاران و پزشکان صورت گرفته است.  بیشتر تماس‌ها درباره علائم بیماری، درمان و اقدامات لازم مورد نیاز در خصوص قرنطینه‌ی مبتلایان به ویروس کرونا بوده است. پزشکان پاسخگوی تماس‌ها به رعایت موارد بهداشتی واستفاده از درمان‌های خانگی در منزل توصیه کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد : همچنین به تماس‌گیرندگان که دارای علائم خفیف ابتلا بوده‌اند، راهنمایی‌های لازم درباره درمان و رعایت قرنطینه ارائه شده است. به تماس گیرندگانی هم که دارای علائم شدید بوده‌اند توصیه شده است که به بیمارستان‌های مرجع کرونا مراجعه کنند. تاکنون ۸۵ میلیون پارت پیامک نیز با موضوعات آگاه‌سازی و اطّلاع‌رسانی در موضوع کرونا با سرشمارهٔ ۱۶۶۶ به مردم ارسال شده است.

مهراندیش در پایان از مردم خواست تا ضمن رعایت تمامی توصیه‌های پیشگیرانهٔ وزارت بهداشت، برای دریافت پاسخ پرسش های خود در مورد ویروس کرونا با شمارهٔ ۱۶۶۶ سازمان بیمهٔ سلامت ایران یا سایر شماره‌های رسمی اعلامی وزارت بهداشت، ۴۰۳۰ و ۱۹۰، تماس بگیرند.