آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 10853
پنجشنبه - 21 فروردین 1399 - 22:49

کشف ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر از ابتدای سال

رئیس پلیس تهران بزرگ از کشف ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر از ابتدای سال جاری در پایتخت خبر داد.

کشف ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر از ابتدای سال

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به کشف ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر از ابتدای سال جاری در پایتخت گفت: با شیوع کرونا و به این دلیل که به این معتادان نیز لطمه‌ای وارد نشود، حدود ۷ هزار نفر از آنها در اسفند ماه آزاد شدند؛ پیگیریم این افراد را برگردانیم.

به گزارش گروه حوادث و انتظامی آوای جامعه ، سردار حسین رحیمی با اشاره به انهدام یک باند بزرگ موادمخدر در تهران اظهار کرد: همکاران در پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در ادامه مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان موادمخدر، با پیگیری شبانه‌روزی دو ماهه، موفق به انهدام یک باند بزرگ و پیچیده قاچاق موادمخدر شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: این باند، موادمخدر را از مرزهای جنوب شرق و شرق کشور و با شگردهای خاص و ویژه وارد پایتخت می‌کرد که با انهدام آن در روز گذشته، بالغ بر یک تن و ۵۵ کیلوگرم موادمخدر از آنها کشف شده و چهار نفر از اعضای این باند بزرگ و بین‌المللی بازداشت شده‌اند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با انهدام هفت باند بزرگ موادمخدر، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر در پایتخت کشف شده که این رقم کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳۰ افزایش داشته است.

این مقام انتظامی ضمن هشدار جدی به قاچاقچیان موادمخدر متذکر شد: پلیس با تمام توان و اشراف اطلاعاتی خوب در سال ۹۹ نیز با باندهای موادمخدر و خرده‌فروشان موادافیونی مبارزه بی‌امانی خواهد داشت.

رحیمی درباره آزاد شدن تعداد زیادی از معتادان متجاهر که در این روزها منجر به شکایت و گله شهروندان تهرانی شده است، گفت: با شیوع ویروس کرونا و به این دلیل که به این معتادان نیز لطمه‌ای وارد نشود، حدود ۷ هزار نفر از آنها در اسفند ماه آزاد شدند؛ این موضوع مشکلاتی را برای مردم پایتخت ایجاد کرد و پیگیر هستیم که این افراد را برگردانیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ متذکر شد: البته در مرکز مهر سروش که بیش از ۶۰۰ معتاد درحال بازپروری هستند، حتی یک نفر را آزاد نکردیم و هیچ شخصی نیز در مرکز مذکور دچار بیماری کرونا نشد.

وی با بیان اینکه مرکز مهر سروش زیرنظر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در حال فعالیت است، بیان کرد: افرادی که در این مرکز در حال بازپروری هستند در یک حرکت جهادی، روزانه ۱۰ هزار ماسک را با رعایت تمام اصول بهداشتی تولید می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: در رابطه با جمع‌آوری معتادان، از ابتدای سال پیگیری کردیم و جلساتی در استانداری و وزارت بهداشت تشکیل شده اما تاکنون منتج به نتیجه نشده؛ منتظریم اجازه جمع‌آوری آنها را بدهند و آمادگی کامل برای این کار داریم، وجود این معتادان در برخی خیابانها و مراکز ممکن است زمینه وجود برخی مشکلات و بیماری‌ها را فراهم کند.

رحیمی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۰ درصد افزایش کشف جرایم و بازداشت مجرمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، روی داده، عنوان کرد: در همین مدت شاهد افزایش ۱۲ درصدی وقوع جرم مخصوصاً در جرایم خرد بوده‌ایم البته تهران بزرگ از نظر افزایش جرم در کشور، در رتبه سی‌ام قرار دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تمام توان خود را برای مبارزه با جرایم خواهیم گذاشت، تصریح کرد: کلیپی از یک خانم در فضای مجازی پخش شد که این شخص در یکی از خیابانهای تهران، در حال انجام رفتار و اعمال ناشایستی بود که بلافاصله وی با کار اطلاعاتی شناسایی و بازداشت شد و متأسفانه مشخص شد که دچار مشکل روحی و روانی بوده و اکنون نیز برای بررسی وضعیت دراختیار دستگاه قضائی قرار گرفته است.