خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 10802
دوشنبه - 18 فروردین 1399 - 15:16

پرداخت کمک معیشت به خانوارهای نیازمند مبتلا به کرونا

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از پرداخت کمک معیشت به حساب سرپرستان خانوار نیازمند مبتلا به کرونا خبر داد.

پرداخت کمک معیشت به خانوارهای نیازمند مبتلا به کرونا

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از پرداخت کمک معیشت به حساب سرپرستان خانوار نیازمند مبتلا به کرونا در کمتر از ۱۲ ساعت از زمان شناسایی افراد خبر داد.

به گزارش گروه سلامت آوای جامعه، محمد نصیری درباره اقدامات حوزه مددکاری سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر برای کمک به بیماران نیازمند که مبتلا به کرونا هستند، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا از اسفندماه سال گذشته حوزه مددکاری این سازمان اقدام به طراحی و اجرای چند برنامه ویژه برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا کرد.

وی افزود: با هماهنگی های انجام شده سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای راه اندازی تیم های مددکاران اجتماعی داوطلب بحران در سراسر کشور در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه ها به صورت شبانه روزی اقدامات لازم انجام شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به آموزش مددکاران اجتماعی مستقر در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه ها به منظور حمایت های روانی از بیماران و خانواده های مبتلا به ویروس کرونا، تاکید کرد: با توجه به بررسی های انجام شده، خانواده های نیازمند شناسایی و نسبت به پرداخت کمک های معیشتی به این خانواده‌ها اقدام شد.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۳۱۰ پرونده در زمینه پرداخت کمک معیشت به خانواده هایی که سرپرستان خانوار، مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و از تامین مایحتاج زندگی بر نمی آیند، تشکیل و برای۲۴۰ مبتلا به ویروس کرونا در کوتاه‌ترین زمان ممکن (کمتراز ۱۲ساعت) مبالغی واریز شده است.

نصیری درباره پرداخت هزینه هایی برای خانوارهای نیازمندی که سرپرستان خانوار بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند، افزود: همچنین به خانواده های نیازمند که بر اثر این بیماری اعضای خود را از دست داده‌اند هم کمک های مناسبی انجام شده است.