خبر
کد خبر : 10460
دوشنبه - 11 فروردین 1399 - 13:05

یادگیری بهتر درس با فعالیت های حرکتی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت : بازی و فعالیت‌های حرکتی باعث کنش‌های بهتر ذهنی و یادگیری بهتر دروس می‌شود.

یادگیری بهتر درس با فعالیت های حرکتی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت : بازی و فعالیت‌های حرکتی باعث کنش‌های بهتر ذهنی و یادگیری بهتر دروس می‌شود.

مهرزاد حمیدی با حضور در برنامه «با هم برای هم» که با مشارکت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و شبکه دو سیما با محوریت سبک زندگی سالم و فعال در حال پخش است، با بیان اینکه من سخنم را با والدین شروع می‌کنم، گفت: معنی تربیت بدنی، تربیت بدن نیست ولی تربیت از راه شرکت در فعالیت‌های حرکتی است، یعنی اگر بخواهیم بگوییم شیوه عملی تعلیم و تربیت چیست، همین تربیت بدنی است. وقتی بچه‌ها بازی و فعالیت می‌کنند، این تربیت بدنی می‌شود، بخش‌های گوناگون آنها شکل می‌گیرد. بچه‌های امروزی مثل قدیم نیستند و تعامل آنها بیشتر با فضای مجازی است.

وی افزود: اگر بخواهیم مهارت‌های اجتماعی بچه‌ها افزایش پیدا کند بازی و ورزش یکی از آنهاست، اگر بخواهیم مهارت‌های روان شناختی و حرکتی آنها افزایش پیدا کند باید در قالب بازی شکل پیدا کند. در مهارت‌های روان شناختی هم همینطور است در بازی عزت نفس و اعتماد به نفس دانش آموز شکل پیدا می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به اینکه بازی در یادگیری هم دخالت دارد، اظهار داشت : امروزه ثابت شده است افرادی که در بازی شرکت می‌کنند پیشرفت تحصیلی دارند، بازی باعث کنش‌های بهتر ذهنی می‌شود همچنین بازی و فعالیت‌های حرکتی باعث یادگیری بهتر دروس می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که متاسفانه کودکان زیاد بازی نمی‌کنند و آپارتمان‌ها کوچک هستند و چه تدابیری اندیشیده شده است؟ گفت: اکنون که وقت فزاینده‌ای در خانه‌ها به وجود آمده، والدین چنین مدیریتی را تا به حال تجربه نکرده‌اند و اگر والدین برنامه‌ای برای بچه‌ها تنظیم نکنند، آنها عاصی خواهند شد چون بچه‌ها عادت کرده‌اند که این زمان را در سال‌های گذشته به دید و بازدید و تعامل بگذرانند.

حمیدی با اشاره به برنامه ورزش صبحگاهی، اظهار داشت: خانواده‌ها و دانش آموزان الگوهایی که بتوانند در فضای محدود آپارتمان فعالیت کنند را نمی‌دانند، آنها فکر می‌کنند فعالیت تنها در فضای باز و حیاط بازی است. ما با ارایه روش‌های گوناگون می‌خواهیم الگوپردازی کنیم و به خانواده‌ها بگوییم چگونه می‌توانند ورزش کنند، ما می‌خواهیم به خانواده‌ها بگوییم با بچه‌ها خود ورزش کنید.

وی خاطر نشان کرد: در این زمان است که بچه‌ها در خانه خاطرات و لحظات شیرینی را با خانواده تجربه می‌کنند و این ارتباط بین آنها بیشتر شود و تحکیم خانواده اتفاق می‌افتد.

گفتنی است؛ این برنامه هرروز در دو زمان ساعت نه و نیم صبح و سه بعد از ظهر از شبکه دو سیما پخش می شود و شامل نرمش صبحگاهی و ارایه بازی‌های حرکتی قابل اجرا در منزل است.