آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 10261
چهارشنبه - 6 فروردین 1399 - 13:20

پلمب ۱۷ واحد صنفی و مرکز توزیع تجهیزات بهداشتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از شناسایی و پلمب ۱۷ واحد صنفی و مرکز توزیع تجهیزات بهداشتی متخلف خبر داد.

پلمب ۱۷ واحد صنفی و مرکز توزیع تجهیزات بهداشتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از شناسایی و پلمب ۱۷ واحد صنفی و مرکز توزیع تجهیزات بهداشتی متخلف به همراه کشف بیش از ۲۷۷ هزار عدد انواع تجهیزات بهداشتی در سراسر کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش مهر، سردار محمدرضا مقیمی اظهار داشت: در پی وقوع و همه گیری بیماری ویروس کرونا و انجام برخی محدودیت‌های بهداشتی (نحوه عرضه و صادرات تجهیزات بهداشتی مربوط به کرونا ویروس) در سطح کشور، پلیس امنیت اقتصادی نیز همچنان طرح تشدید مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای بهداشتی را در اولویت مأموریت خود قرار داده است.

وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی پیش بینی، پیشگیری و مقابله با احتکار و قاچاق کالا یا هر پدیده غیر قانونی که سبب تخریب و ضربه به بهداشت و سلامت جامعه در ایام کرونایی کشور می‌شود را لازم و امر ضروری می‌داند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از واحدهای صنفی، مراکز توزیع و عرضه تجهیزات بهداشتی و انبارها؛ ۲۷۷ هزار و ۵۸۹ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۱۵۱ هزار و ۸۰۰ عدد دستکش، ۹۸ هزار و ۹۳۰ عدد انواع ماسک و ۲۶ هزار و ۸۵۹ بطری انواع مواد ضد عفونی کننده به همراه پد الکلی کشف و همچنین ۱۷ مرکز عرضه متخلف تجهیزات بهداشتی نیز پلمب شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تجهیزات بهداشتی مکشوفه به دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها تحویل شد، گفت: در این خصوص ۱۷ محتکر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی اظهار داشت : از آنجایی که پلیس امنیت اقتصادی بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی درباره احتکار در سراسر کشور است تا بر اساس رسالت خود که همان پیش بینی، پیشگیری و کنترل اخلال و تنش در نظام اقتصادی می‌باشد با مد نظر قرار دادن شعار سال یعنی جهش تولید به صورت مستمر و جدی در حمایت از تولید داخلی با تمام ابعاد قاچاق کالا و ارز، احتکار و غیره قاطعانه و مؤثر با مخلان نظام اقتصادی کشور مبارزه کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مردم فهیم که کمک بسیار شایانی در شناسایی و کشف اقلام و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز این روزهای مردم را به پلیس داشتند گفت: با عنایت به اینکه پلیس امنیت اقتصادی در سراسر کشور در حال رصد و پیگیری اخبار و اطلاعات اعلامی شهروندان عزیز در این خصوص هستند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی، آن را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.