آوای شهر » خبر
کد خبر : 10115
سه شنبه - 27 اسفند 1398 - 22:26

نصب المان و احجام نوروزی در چند منطقه پایتخت

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۲ از نصب  المان و معاون شهرداری منطقه سه از نصب احجام ویژه نوروز ۹۹ خبر داد.

نصب المان و احجام نوروزی در چند منطقه پایتخت

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۲ از نصب  المان و نماد مناسبتی ویژه نوروز و نورپردازی معابر ومیادین منطقه خبر داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ،علی اکبر کریمی پور، معاون خدمات شهری منطقه ۲ پایتخت گفت : با توجه  به رویکردهای مدیریت شهری در تلطیف و ایجاد نشاط در فضاهای شهری  در شرایط کنونی که  نگرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه حاکم شده است، نصب المان های نوروزی و نورپردازی معابر دردستور کار قرار گرفت.

وی افزود:  نماد آئینی نوروزی  شامل سفره هفت سین ،المان عمو نوروز ،ننه سرما و همچنین المان خانواده شاد درخیابان لبخند نصب شد.
وی حفظ مراسم های آئینی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و افزود: نصب المان های طنین نوروز در بلوار قیصر امین پور یکی دیگر از اقدامات اجرایی در این زمینه  است.

معاون شهردار منطقه۲ در ادامه  از نصب ریسه های نوری مدور و المان های ستاره ای شکل درمعابر و میادین این منطقه خبرداد وگفت: به منظور آراستگی و زیباسازی شهری ، المان  های نوری ستاره ای در بلوار دادمان و خیابان گیشا و۲۶ المان نوری با اسم گل و پروانه در خیابان های  کوهستان و علامه نصب شده است.

به گفته وی نورپردازی بلوار قیصر امین پورتا میدان کوثر،چهار راه قدس تا میدان کاج  با نصب ریسه های نوری از دیگر اقدامات منطقه در آستانه سال نو است.

نصب احجام نوروزى در منطقه سه

علاوه بر این معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه از نصب احجام مناسبتى ویژه نوروز ۹۹ در معابر و بوستان های این منطقه خبر داد.

عباس فخارمنش با بیان این مطلب گفت: به منظور تغییر سیماى عمومى شهر متناسب با حال و هواى سال جدید، سه حجم بهاره در قالب سفره هفت سین در میدان ونک، میدان مادر و پارک ملت نصب شده است.

وی با بیان اینکه احجام نوروزی در موقعیت های پرتردد جانمایی شده از ریسه بندی نوری و پارچه ای و نورپردازی در میادین میرداماد، ونک و قبا، خیابان های پاسداران و ولیعصر(عج) و ورودی پارک ملت نیز خبر داد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه درخصوص اجرای طرح های بهارستان نیز ابراز داشت: مرمت و بازسازی دیوارهای معابر در محدوده های خیابان های رشید یاسمی، ولیعصر(عج)، شریعتی، کردستان، بهار و میرداماد اجرا شد.

به گفته فخارمنش ۲۰۰ پرچم ایران و الوان در میدان شیخ بهایی نصب شده است و ۴۶ تخم مرغ در خیابان ولیعصر(عج) نصب و توسط هنرمندان رنگ آمیزی شد.