خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 10082
چهارشنبه - 28 اسفند 1398 - 10:58

ساخت دستگاه تب سنج مبتنی بر هوش مصنوعی

پژوهشگران جوانی ایرانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تب سنج مبتنی بر هوش مصنوعی شدند.

ساخت دستگاه تب سنج مبتنی بر هوش مصنوعی

پژوهشگران جوانی ایرانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تب سنج مبتنی بر هوش مصنوعی شدند.

به گزارش فارس، سید مجتبی طباطبایی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان، درباره دستاوردهای جوانان در این شرکت دانش بنیان گفت: محققان جوان این شرکت در حوزهای گوناگون از جمله بینایی ماشین،هوش مصنوعی و واقعیت افزوده فعالیت می‌کنند و محصولات متعددی را طراحی و تولید کرده‌اند.

وی  افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز به فعالیت و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان برای تامین نیازهای صنعت پزشکی کشورمان تصمیم به ساخت دستگاه تب سنج هوشمند گرفتیم و به کمک کارشناسان توانمند و نخبه شرکت توانستیم به تکنولوژی دستگاه تب سنج مبتنی بر هوش مصنوعی دست پیدا کنیم.

طباطبایی با تاکید بر این که این دستگاه از قابلیت های ویژه ای در مقایسه با نمونه های دیگر برخوردار است خاطر نشان کرد: این دستگاه تب سنج بر عکس دستگاه های رایج دیگر بدون نیاز به اپراتور و تمام خودکار با استفاده از سنسورهای دقیق هوش مصنوعی دمای صورت افراد را اندازه گیری می‌کند. سنسورهای دقیق این دستگاه تب سنج  افراد بیمار را شناسایی موارد مشکوک را اطلاع رسانی می‌کند.

وی  افزود: با نصب این دستگاه در مکان هایی‌مانند شرکت‌ها ، کارخانجات و مراکز عمومی از گسترش بیماری های واگیر دار و انتقال آن به سایر افراد جلوگیری می‌شود. این دستگاه به هیچ عنوان درمان و یا پیشگیری کامل از بیماری‌های رایج را انجام نداده و صرفا به‌عنوان کمک به جلوگیری از شیوع بیشتر می‌تواند موثر باشد.